Jump to content

Er det noen med erfaring med Simrad ht 50 VHF ?

Brizo

Recommended Posts

Er det en brukt radio du har fått det tilbudet på? Dersom det er en ny hos forhandler kunne jeg også tenkt meg å kjøpe. Send meg en IM med info om selger om det er slik. Simrad sine radioer skal være veldig solide og tåle hard bruk, men den flyter ikke, selv om den skal være vanntett.

Selger har kun denne ene radioen. Simraden er helt ny, i eske! Mener selger sa ny prisen var 3900.

Hei !

Fikk en slik en fra en kompis etter at batteriet var kaputt, og nytt batteri kostet flesk. Har oxo hørt at laderen ikke er spesiellt snill med batteriene, og at batteriteknologien er gårsdagens.

Selve Radioen er grei nok, men jeg endte opp med å kjøpe en ny bærbar med dagens batteriteknologi fra Seatronic som het Std Horizon 280 som var på salg fordi den ikke ville flyte.

Kostet ikke mer en 1390, men fraber meg "jallastempel" - den er produsert av Vertex/Yaesu som er store på amatørradio.

Tror Simraden flyter om du har det minste batteriet - som vel da er ubrukelig til alt annet enn å flyte :-)

IP -klassifiseringen kan du lese om her http://en.wikipedia.org/wiki/IP_Code , og du vil snart se at det ikke er noe som heter 76 - derimot x7 er tallet som er riktig for begge.

Veil var på 4300,- mener jeg å huske. Radioen er topp, men forblir ikke problemfri lenge pga batteriteknologien.

-koh

Redigert av koh (see edit history)
Er det en brukt radio du har fått det tilbudet på? Dersom det er en ny hos forhandler kunne jeg også tenkt meg å kjøpe. Send meg en IM med info om selger om det er slik. Simrad sine radioer skal være veldig solide og tåle hard bruk, men den flyter ikke, selv om den skal være vanntett.

Gyda, send meg en IM, da jeg ikke får det til!

• 2 uker senere...

Hei, jeg har hatt en HT50 i 3 år nå, har behandlet batteriet pent, ladet den helt ut og opp igjen før den rakk å være tom lenge. Har ikke klart å ødelegge den enda den har vært med på mye juling. Veldig fornøyd med dekningen på den, og ikke minst robustheten. Den har akkurat de funksjoner man trenger, ikke noe mer. Tror den kostet ca 4600 kroner når jeg kjøpte den for 3 år siden. Ville ha valgt den samme igjen om jeg måtte ha meg en ny ;-)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...