Jump to content

Rengjøring kjølesystem volvo penta kad 43

J.H

Recommended Posts

Jeg har brukt systemrens fra maritim både på ferskvannsiden og saltvannsiden med godt resultat. Ta ut impeller og kjør elektrisk pumpe som drar dette rundt i systemet på begge sider. Man må bygge om systemet for å få denne arbeidsopparasjonen gjennomført, men det er effektivt.

Redigert av Ubåtfender (see edit history)
Ta ut impeller og kjør elektrisk pumpe som drar dette rundt i systemet på begge sider. Man må bygge om systemet for å få denne arbeidsopparasjonen gjennomført, men det er effektivt.

Tenker du uten at motor går då?

Klarer impeller denne rense-jobben dersom en tar eksosvannet og kjører inn igjenn på sugesida? (og bruker ein hageslange i eksosen til kjøling)

Yanmar 6LYA-STP 340hk

jeg tok ut impellerern pga det ikke ble motstand når jeg brukte elektrisk pumpe. Problemet man har er luft i systemet om man bruker impellerern mens motoren går og da er det lett for at impelleren i gummi svir seg. Motoren gikk ja for å få opp tempraturen på vannet. Man må prøve å få til en sløyfe på dette vannet og med filter så man ikke får driten inn igjen. Filtere var bare et tøystykke i mitt tilfelle, for driten vil samle seg i blokken rundt sylinderene så derfor kan det være bedre med elektrisk pumpe for å få større strømmningsforhold på vannet som går gjennom motoren. Det er litt viktig å ta ut termostaten oxo for den opner ikke før etter en vis tempratur og dermed for du ikke vannet til å gå fritt. Bilder og forklaring står i her i bloggen min

Redigert av Ubåtfender (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...