Jump to content

Rengjøring kjølesystem volvo penta kad 43

J.H

Recommended Posts

Ta ut impeller og kjør elektrisk pumpe som drar dette rundt i systemet på begge sider. Man må bygge om systemet for å få denne arbeidsopparasjonen gjennomført, men det er effektivt.

Tenker du uten at motor går då?

Klarer impeller denne rense-jobben dersom en tar eksosvannet og kjører inn igjenn på sugesida? (og bruker ein hageslange i eksosen til kjøling)

Yanmar 6LYA-STP 340hk

jeg tok ut impellerern pga det ikke ble motstand når jeg brukte elektrisk pumpe. Problemet man har er luft i systemet om man bruker impellerern mens motoren går og da er det lett for at impelleren i gummi svir seg. Motoren gikk ja for å få opp tempraturen på vannet. Man må prøve å få til en sløyfe på dette vannet og med filter så man ikke får driten inn igjen. Filtere var bare et tøystykke i mitt tilfelle, for driten vil samle seg i blokken rundt sylinderene så derfor kan det være bedre med elektrisk pumpe for å få større strømmningsforhold på vannet som går gjennom motoren. Det er litt viktig å ta ut termostaten oxo for den opner ikke før etter en vis tempratur og dermed for du ikke vannet til å gå fritt. Bilder og forklaring står i her i bloggen min

Redigert av Ubåtfender (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...