J.H Startet 9.Desember.2009 Del på Facebook Startet 9.Desember.2009 Hei er det noen der ute som har tips om hva jeg kan bruke til og rense kjølesystemet med,har brukt radiator rens på ferskvans siden med bra resultat,men lurer på hva jeg kan bruke på saltvans sida. volvoen er en 2000mod med 900 problem frie timer men regner med att det er på tide med rens av kjøle systemet for og forebygg varmgang Sitér dette innlegget Link to post
Ubåtfender Svart 9.Desember.2009 Del på Facebook Svart 9.Desember.2009 (redigert) Jeg har brukt systemrens fra maritim både på ferskvannsiden og saltvannsiden med godt resultat. Ta ut impeller og kjør elektrisk pumpe som drar dette rundt i systemet på begge sider. Man må bygge om systemet for å få denne arbeidsopparasjonen gjennomført, men det er effektivt. Redigert 9.Desember.2009 av Ubåtfender (see edit history) Sitér dette innlegget bloggen min Link to post
Sjeldenutpå Svart 9.Desember.2009 Del på Facebook Svart 9.Desember.2009 Ta ut impeller og kjør elektrisk pumpe som drar dette rundt i systemet på begge sider. Man må bygge om systemet for å få denne arbeidsopparasjonen gjennomført, men det er effektivt. Tenker du uten at motor går då? Klarer impeller denne rense-jobben dersom en tar eksosvannet og kjører inn igjenn på sugesida? (og bruker ein hageslange i eksosen til kjøling) Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Ubåtfender Svart 9.Desember.2009 Del på Facebook Svart 9.Desember.2009 (redigert) jeg tok ut impellerern pga det ikke ble motstand når jeg brukte elektrisk pumpe. Problemet man har er luft i systemet om man bruker impellerern mens motoren går og da er det lett for at impelleren i gummi svir seg. Motoren gikk ja for å få opp tempraturen på vannet. Man må prøve å få til en sløyfe på dette vannet og med filter så man ikke får driten inn igjen. Filtere var bare et tøystykke i mitt tilfelle, for driten vil samle seg i blokken rundt sylinderene så derfor kan det være bedre med elektrisk pumpe for å få større strømmningsforhold på vannet som går gjennom motoren. Det er litt viktig å ta ut termostaten oxo for den opner ikke før etter en vis tempratur og dermed for du ikke vannet til å gå fritt. Bilder og forklaring står i her i bloggen min Redigert 9.Desember.2009 av Ubåtfender (see edit history) Sitér dette innlegget bloggen min Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.