ketil 33 Startet 10.Desember.2009 Link til dette innlegget Startet 10.Desember.2009 Er det noen som har en ford Watermota Sea Panther eller kjennskap til nevnte motor ??? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 10.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2009 (redigert) Jeg har hørt om dem en gang i tiden, i det minste. Visstnok en bensinmotor fra gammel Ford Escort som ble konvertert til dieselmotor for båtbruk ved hjelp av annen topp m.m. En liten og lett motor, men den har ikke rykte på seg for å være særlig bra. Ikke noe jeg ville ha kjøpt, tror jeg... Redigert 10.Desember.2009 av index (see edit history) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Gudrun Svart 10.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2009 Du finner mer info her: http://www.stephensonmarine.i12.com/ http://dieselmarine.com/Watermota/Watermota.cfm http://www.mcga.gov.uk/c4mca/mcga07-home/m...WATERMOTA%20LTD. Sitér dette innlegget Link to post
68 GT Svart 10.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2009 Jøss!!!!!! En gammel Ford Kent motor jo!!!!!! Jeg visste at Cosworth byggde twincam sugemotor (BDA) av dem,samt at Zakspeed monterte 2 digre KKK turboer på dem og tyna ut over 550 hk på 80 tallet, Ble kjørt hardt disse motorene, 10.000-13000 rpm Men diesel konvertert har jeg aldri sett,kunne tenkt meg en slik til pynt i samlinga Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
Frivakten Svart 10.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2009 Hadde tidligere en 1978 Birchwood Executive 27 fot cabincruiser med en slik bensinmotor. Solgte den for 4-5 år siden. På husken mener jeg den var på 68 hk og var den minste motoren til den båtmodellen. Fylte vel tanken et par ganger i året, så den var svært så økonomisk i bruken, dog i skrogfart selv om Bircwooden er en halvplaner. Ellers så startet den på første forsøk og var alltid til å stole på. Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
68 GT Svart 11.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2009 Hadde tidligere en 1978 Birchwood Executive 27 fot cabincruiser med en slik bensinmotor. Solgte den for 4-5 år siden. På husken mener jeg den var på 68 hk og var den minste motoren til den båtmodellen. Fylte vel tanken et par ganger i året, så den var svært så økonomisk i bruken, dog i skrogfart selv om Bircwooden er en halvplaner. Ellers så startet den på første forsøk og var alltid til å stole på. Kan nok stemme det,en standard 1600 i bil ble oppgitt 69 hk. Er i prinsipp ganske lik B18/B20 i konstruksjon,men er lettere og mer velballansert,samt at den har X-Flow topp Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
JOO Svart 13.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2009 Hei Hadde slik motor i båten min. Brukte den i 5 sesonger, uten et feilslag. Effekten på min motor var 40 hk. Motoren er som flere her tidligere har vært inne på, bygget på en gammel Ford Cortina blokk(W711). Men ombygget til diesel og marinisert av Watermota. JOO Sitér dette innlegget Link to post
26 Gimsøy Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 Hei. Har akkurat kjøpt en Taule Grimsøy 26' med en sånn motor. Noen som vet hva slags impeller, oljefilter og Diesel filter denne skal ha? Tom H Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
JOO Svart 29.April.2010 Link til dette innlegget Svart 29.April.2010 Husker ihvertfall at oljefilter får du hos en som selger Mann filter , betegnelse er W712 Sitér dette innlegget Link to post
Knut Baltic Svart 11.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2010 (redigert) Har en slik i min Scand Classic fra 82. Ryker litt når kald og litt tung å starte, men går fint ellers. Har fått diesel og oljefilter både hos Mekonomen og Felleskjøpet. Standard greier det her :). Impeller finner du på Biltema, men vil anbefale en av båtutstyrs butikkene. Fikk nye dieseldyser hos Vestfold Elektrodiesel for 2 år siden. I fjor gikk kjølevannet over på eksossiden i manifold og inn på syliderene :( Mekanikeren fikset problemet med manifolden, men stempelringene hadde rustet fast. Ut med motoren i vinter. Venter med lengsel på at den kommer tilbake nyoverhalet :) https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=29786 Redigert 11.Mai.2010 av kaglenna (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.