sol Startet 13.Desember.2009 Del på Facebook Startet 13.Desember.2009 Har i dag D7 propeller på denne istalasjonen,men mangler 3-400 rpm på fullt pådrag Får ikke mer enn ca 3700rpm,og skal vel maxe på ca 4000rpm. Noen som vet hvilke proeller jeg burde skifte til???Båten er en Scand 26 CC ,og toppfarten ligger på 26-27 knop.avhengig av last.Forventet toppfart er 29knop med riktig propellere. Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 13.Desember.2009 Del på Facebook Svart 13.Desember.2009 (redigert) Er vel ikke helt relevant men på mitt DPH-A drev med G-propeller ble jeg opplyst fra Bjordal og Madsen at hver størrelse utgjorde mellom 200-300 RPM, om det er samme forhold på din propellertype vet jeg ikke, men ved å ta kontakt med en vilvopentaforhandler burde de kunne hjelpe. Rettelse; Skulle selvsagt være Volvopentaforhandler Redigert 13.Desember.2009 av SeaRaymond (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bayliner2858 Svart 13.Desember.2009 Del på Facebook Svart 13.Desember.2009 En gammel tommelfingerregel er 500 omd. pr størrelse propell Sitér dette innlegget Link to post
sol Svart 13.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Desember.2009 Får høre med VP forhandleren som monterte motoren.De skulle egentlig bytte propeller i august i forbindelse med førstegangsservice,men hadde ikke riktig type inne.Så var avtalen at de skulle komme i oktober, etter at båten ble tatt på land.Har ringt og mast,sendt mange eposter uten å få svar på når dette skulle ordnes.Begynner å bli mektig lei.De har jo lovet meg nye og riktige propeller,men det bare drar ut Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.