Sjøga Startet 14.Desember.2009 Del på Facebook Startet 14.Desember.2009 Hei! Jeg kikker litt etter ny båt og på en del fairline har stengt pushpit forran Jeg mener å ha sett ett ombyggingskitt for å bygge om fra lukket til åpen pushpit. eller er det noen som vet om det lar seg gjøre uten og bytte til nye. Jeg vil ha mulighet til å gå enkelt i land fra baug Sitér dette innlegget Link to post
Sjøga Svart 15.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Desember.2009 her fant jeg ett bilde av hvorda det er orginalt med åpen pushpit. Sitér dette innlegget Link to post
Lagavulin Svart 15.Desember.2009 Del på Facebook Svart 15.Desember.2009 Mener Båtmagasinet hadde en reportasje om dette i siste nummer. Sitér dette innlegget Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs Link to post
Ben Sin Svart 15.Desember.2009 Del på Facebook Svart 15.Desember.2009 Ombyggingssett kan kjøpes av Sebas Marine as på Gjøvik. Sitér dette innlegget Link to post
Union Svart 15.Desember.2009 Del på Facebook Svart 15.Desember.2009 Det finnes en fin løsning på dette , sett det bl.a. på Beneteau Monte Carlo, MEN Det geter faktisk "Pullpit" Pushpir er akter på båten. Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 15.Desember.2009 Del på Facebook Svart 15.Desember.2009 MEN Det geter faktisk "Pullpit" Pushpir er akter på båten. Siden dette dukker opp så heter det pulpit (med en l) etter det engelske ordet for prekestol (pulpit). Pushpit (etter pull - å dra og push - å skyve)har dermed ingen ting i dette begrepet å gjøre, men derimot akterpulpit når vi snakker om rekken akter. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 15.Desember.2009 Del på Facebook Svart 15.Desember.2009 Som andre alt har nevnt her var det en reportasje i Båtmagasinet nr 14 2009 om et system fra Prasolux Maritim i Tyskland som Seabas Marine på Gjøvik har begynt å forhandle. Mulig dette er noe som kan brukes på denne båten. Jeg fant ikke noe slikt da jeg åpnet Pulpit på min Sea Ray 240 Sundancer. Her kan du se hvordan jeg gjorde det: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=44080 Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Sjøga Svart 15.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Desember.2009 he he.hadde egentlig ikke peiling på hva det het. så måtte google en del før innlegget kom på plass og da fant jeg som du sier pushpt bak på båter ja da skal jeg få undersøkt dette. bra Sitér dette innlegget Link to post
Union Svart 15.Desember.2009 Del på Facebook Svart 15.Desember.2009 Tufff har selvsagt rett i det han skriver om pulpit, men jeg vil likevel holde fast ved at det brukes ordet "pushpit" om montering akter på en båt. I hvert fall i min verden når det dreier seg om fastmontert rekke bak på en båt. Ikke desto mindre så finnes det altså en løsning på problemet for trådstarter. Det er en nedsenkbar løsning i pulpit med integrerte trinn for iland stigning over baugen. Sjekk med Bjørn på Normar, han treffes på mail: bjorn@normar.no Sitér dette innlegget Link to post
hanssae Svart 15.Desember.2009 Del på Facebook Svart 15.Desember.2009 Slik ser det ut på vår Fairline. Dersom en bruker ankeret til å feste stigen i går det greit å ferdes over baugen . Sitér dette innlegget Link to post
Sjøga Svart 15.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Desember.2009 ja den der er ikke så klønete laget som den jeg ser på det er en grei nok løsning for meg, men går ikke på den 30 foteren med den sinnsykt klønete pulpiten. se første bilde Sitér dette innlegget Link to post
hanssae Svart 15.Desember.2009 Del på Facebook Svart 15.Desember.2009 Du må nok bygge om dersom du ønsker å ferdes noenlunde normalt over baugen. Burde være kurant jobb dersom du får tak i en som er flink å sveise TIG. Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 15.Desember.2009 Del på Facebook Svart 15.Desember.2009 Fairline Leverte desverre ikke åpen pulpitt. Men løsningene som er skissert her med og sveise inn en radie på hver og en stiver på tvers over gjør det til en grei løsning som ikke svekker rekka. Di finner sikkert fler bilder på blocket .se da det ligger fler T29 der som er nesten like med T30 du la ut bilde av.. Forøvrig flott båt den T30 som du la ut bilde av Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
hanssae Svart 15.Desember.2009 Del på Facebook Svart 15.Desember.2009 Fairline Leverte desverre ikke åpen pulpitt For å unngå missforståelse så er min båt levert med denne løsningen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.