ukjent Startet 16.Desember.2009 Del på Facebook Startet 16.Desember.2009 heisann! kjøpte for nokre veker ein båt eg ksal pusse opp. ein grei folkparka, som eg fekk for billig penger. her har eg to cabiner, for og akter cabin. trekket i begge cabiner var dårligt, løsna litt her og der, og mugla. sjølv har eg ikkje våre borti dette med å trekke om cabiner på nytt me trekk, eller polstring. lurer lit på korleis dette er å jobbe med, om det er vrient å få strekt rundt og få de beint etter kanter og hjørner. tenker å kjøpe trekk/polstring og lim av maritim. håper nokon har lyst til å fortelle meg litt om dette, og korleis det er å jobbe med:) på forhand Tusen Takk:) =) Sitér dette innlegget Link to post
Trond Iversen Svart 17.Desember.2009 Del på Facebook Svart 17.Desember.2009 Hei, Anbefaler at du bruker skrogrekk med lukkede skumceller. Dette er trekk uten skumgummi på baksiden. Trekket er 3mm tykt. Utfordringen kan være å få det jevnt, hvis underlaget ikke er slett. Kan da f.eks bruke en 10mm isolasjon, for så å legge trekket på. Vi anbefaler at du bruker vannbasert kontaktlim ala Chemimax Va eller Casco Flex lim for gulvbelegg.... Skrogtrekk: http://www.tolema.no/Avdelinger/Produkter/...kk_og_skai.aspx Isolasjon: http://www.tolema.no/Avdelinger/Produkter/...,5-m-34747.aspx Lim: http://www.tolema.no/Search.aspx?q=chemimax MVH Tolema AS Trond Iversen PS: God Jul til deg Sitér dette innlegget Link to post
ukjent Svart 17.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Desember.2009 tusen hjertelig takk for svar! kjem nok til å bestille der :) er det nokon som kan fortelle korleis ein legger trekket på? korleis ein utfører arbeide? på smøprring av lim, osv smørre inn heile cabin, og jobbe seg deretter rundt med trekk, og glatte det ut? Sitér dette innlegget Link to post
Trond Iversen Svart 17.Desember.2009 Del på Facebook Svart 17.Desember.2009 Hei igjen, Vi anbefaler at det legges lim på med tannsparkel (f.eks 5 mm), direkte på skutesiden. Pass bare på at skutesiden ikke er for kald (burde være 8-10 grader). Skrogtrekket har en bredde på 139cm, så ikke legg mer lim enn at du klarer å legge trekk innenfor 20 minutter. I utvendig hjørner kan det brukes hårføner eller varmluftpistol for å strekke pvc'n litt, pass bare på å holde litt avstand, så den ikke smelter. Den skal bare varmes litt!, slik at den "sitter" godt når den blir kald. Ved å legge lim kun på skrogsiden har du mulighet til å jobbe litt trekket for å få det på plass. Hvis du bruker kontaklimet, som et kontaktlim, vil du måtte "treffe" på første forsøk. Håper dette gjør deg litt klokere.... MVH Tolema As Trond Iversen Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 17.Desember.2009 Del på Facebook Svart 17.Desember.2009 Et triks for trekk under dekk er å bruke tyngdekraften for at det skal bli slett. Dvs en legger bare en lim rand langs kantene på trekket så henger det slett og fint. Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 17.Desember.2009 Del på Facebook Svart 17.Desember.2009 jeg vil skifteinnvendig kledning. Har noen erfaring med dette. Må jeg fjerne alt gammelt lim? Se her du , også kan du søke her på forumet .Så finner du masse om dette . Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.