Jump to content

Is i motorrommet


tertitt

Recommended Posts

:smiley:

 

Etter at stativ for presseningen over båten hadde sklidd noe til siden i løpet av november har jeg fått noe vann inn i motorrommet. Dette vannet har igjen fryst til is ca. 20 cm opp på motorblokka (bunnpannen).

 

Det jeg lurer på er om dette skaper noe fare. Bør jeg få hogget opp isen, eller kan jeg vente til det smelter for å pumpe vannet ut?

 

 

mh

Terje

Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Problemet med is er jo at det sprenger. Dersom det står i spenn, så er det nok ikke lurt å hamre løs på det. :smiley:

 

Så lenge det er bunnfrosset blir det ikke værre. Unngå at det tiner og fryser igjen. Dersom det ikke er bunnfrosset, bør du forhindre at det gjør det. En ovn, som pjolter foreslår er nok lurt.

 

Gerhard

 

P.S. Jeg klarer aldri å holde det helt tørt, så jeg bruker litt frostveske i kjølen om vinteren.

Link to post
Share on other sites

Ingen fare. Is er bare farlig så lenge den ikke kommer noen vei.

Så med andre ord, hvis det er litt plass til litt mer enn motoren og vannet kan du sove trygt.

 

Flaske med vann som fryser=full flaske sprekker, halv flaske sprekker ikke.

 

Men går ut fra at du er bygutt med null erfaring rundt båt og all den problematikken.¨

 

Derfor må du lære av dine feil, neste gang kan det være kritisk hvis man slurver med ettersyn og vedlikehold.

 

:yesnod:

Link to post
Share on other sites

Ha,ha,ha jeg kom deg i forkjøpet og fikk havgapet 1. Du utgir deg for en annen person og det er sikkert du som har ødelagt for meg. Jeg spør ikke , jeg har bare  svarene. Dessuten langt mer erfaring enn deg. Bor man i havgapet er det en forutsetning at man skal klare seg selv.

 

(-- reference to evil site removed --)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...