WhiteShark226 Startet 18.Desember.2009 Link til dette innlegget Startet 18.Desember.2009 Hei,skal snart begyne og sette på fenderlist på båten min.Vet jo at man skal koke fenderlisten,men hvordan gjør man det? Takk for det Sitér dette innlegget Link to post
horg Svart 18.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2009 Parma Plast as Sitér dette innlegget Link to post
68 GT Svart 18.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2009 Ved koking av lista har jeg brukt varmtvann fra steamern,har også brukt "varme stav" i vannet men det tar timesvis.... Lage bål har jeg aldri gjort,får prøve det neste gang Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
FredrikM Svart 18.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2009 Jeg tappet vann fra varmtvannsberederen opp i en stor bøtte og la fenderlista opp i der. Funket fint det.. Sitér dette innlegget Link to post
WhiteShark226 Svart 19.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2009 Takk for det Sitér dette innlegget Link to post
ukjent Svart 20.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2009 eg tok også vatn frå varmtvannsbredaren.. lista satt greit. men kunne våre beitre. vart ikkje så mjuk og elastisk som eg ville ha ho. få skikkelig tempratur. Sitér dette innlegget Link to post
egro Svart 20.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2009 Jeg kappet et oljefat i to og bygde opp den med lekablokker for å så tenne opp et bål under. Når vannet med fenderlisten hadde kokt i ca halv time tok vi den opp og strekte den på båten. Sitér dette innlegget Carat 7400 1987 solgtNimbus 28DC 1987 solgt Skuteløs Link to post
Honduras Svart 20.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2009 Min metode kan nok ikke brukes på de største fendelistene, men jeg satte ei enkel Parma-list på en 16' båt. Lista ble levert i en liten kveil. Jeg satte steikovnen på varmluft og bakte lista på ca 80 grader i 20 minutter, hvis ikke hukommelsen svikter meg helt. Gikk kjempefint og jeg slapp å bale med tomfat, varmekilder, lister som svir seg i kontakt med bunnen osv. Har du stor nok steikovn i nærheten av der du holder på er dette veldig greit. Jeg monterte lista mens båten sto ute på gardsplassen 15m i "luftlinje" fra kjøkkenet, så for meg fungerte det utmerket. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.