Capitaine Svart 29.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2009 Der sa de at båten fått problemer med styringen. samt at det er røket styring på den. Det avgjørende spørsmålet om informasjonen ovenfor er riktig, er da om styringen ble defekt før eller etter grunnstøtningen. Det er vel også grunn til å anta at båten må ha gått meget nærme land for å grunnstøte så kraftig ved en eventuell styringssvikt. Det er jo som kjent manøverhendler man kan betjene for å redusere, stoppe eller reversere fremdriften. Men dette blir bare spekulasjoner og etterpåklokskap, og jeg unner ikke du uheldige det de har vært gjennom. Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 29.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2009 Kan jo faktisk hende at de har "styrt" den mot, og på land med vilje hvis de har miistet styringen. Sitér dette innlegget Link to post
Capitaine Svart 30.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Kan...hende at de har "styrt" den mot, og på land med vilje hvis de har miistet styringen. For alt jeg vet kan du ha rett, men jeg betviler at den eller de om bord med viten og vilje har prøvd å "styre" båten på land om de har hatt styringsproblemer eller feil på styringen. Det er en unødvendig risiko som man normalt ikke utsetter mannskap og båt for med mindre fartøyet tar inn store mengder vann, og man ikke har annen utvei. En mye enklere metode er da å dra i manøverhendlene og stoppe farten, eller reversere fremdriften om nødvendig... Så kan man heller ordne med slep til land. Men dette er spekulasjoner på det nåværende tidspunkt. Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Hentet fra virkeligheten. (Forklaring skrevet på skademelding). Fører av bil A og bil B var enige om at bil B ikke overholdt vikeplikten, men så kom et påståelig vitne og rotet alt til slik at verken fører av bil A eller bil B kjente igjen hendelsesforløpet. Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Eller som en kompis av meg sa etter at kona hadde krasjet bilen. "kona hadde egentlig vikeplikt, men hun benyttet seg ikke av den" Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.