Yankee Startet 21.Desember.2009 Del på Facebook Startet 21.Desember.2009 Ser at man kan få Seiwa plottere 10,4 tommer til under 20 lapper. Det må vel være billig, men er her noen som har erfaring med om de er bra? Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 21.Desember.2009 Del på Facebook Svart 21.Desember.2009 (redigert) Ja, har overtatt en brukt Seiwa fra Jolla. Sen ved 1ste oppstart ved sesongbegynnelse, ellers er den grei. Redigert 21.Desember.2009 av Slagskibet (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 21.Desember.2009 Del på Facebook Svart 21.Desember.2009 Hei. Jeg har ikke Seiwa-plotter, men en Interphase Chartmaster 11CVS+ plotter og er svært godt fornøyd med denne. Og så langt jeg har erfart, er det ikke de store forskjellene på Seiwa og Interphase plotterne. Begge bruker de suverene C-map kartene (som stadig vinner internasjonale priser), og SW og HW for begge disse plotterfamiliene er utviklet/styrt fra C-map. Dermed utnytter begge familiene kartene fullt ut. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Kiekhaefer Svart 21.Desember.2009 Del på Facebook Svart 21.Desember.2009 Jeg hadde en Seiwa Explorer MK3 på en båt jeg hadde tidligere, jeg var strålende fornøyd med denne ,lett å betjene og veldig pålitelig. På MK3 monterer du en seperat skjerm etter ønske, men jeg mener at selve Prosessoren(innmaten) er den samme som dei med innebygt skjerm. Anbefales. Sitér dette innlegget Link to post
nives Svart 21.Desember.2009 Del på Facebook Svart 21.Desember.2009 (redigert) Har hatt seiwa Baracuda plotter noen år. Det som eg har merket meg som negativt er: Joystick. Det er vanskelig å bla i menyer etc, når båten er i bevegelse. Får ikkje god styring på den med bølger. Meny: Den kan vere noe vanskelig å sette seg inn i. Bakgrunnsbelysning skjerm: Lett å bli blendet ved nattnavigering; ( dette gjelder alle plottere) Posetivt Rask oppdatering i forrhold til plottere med samme år. God oppfølging fra Pronav, med oppdatering til ny serie kart og en vanninntrengning i garantiperioden. Totalt en problemfri plotter, men håper de har oppdatert joystik så navigering i menyer er lettere med den nye designen Redigert 21.Desember.2009 av nives (see edit history) Sitér dette innlegget Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater. I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone. – H. L. Mencken Link to post
avsluttet Svart 21.Desember.2009 Del på Facebook Svart 21.Desember.2009 Jeg har også barracudaen. Den er egentlig veldig grei, selv om den virker noe gått ut av dato. Enig at den har helt forferdelig natt-farver, man blir blendet. Jeg har lenge hatt planer om å bytte den ut, men foreløpig ser det ut til at den blir værende ombord. Den er koblet mot autopiloten. Alt har fungert så flott til nå, da er det liten vits å begynne å mekke med noe nytt. Ellers synd at jeg ikke kan felle den inn i instrumentpanelet på skikkelig vis. Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 21.Desember.2009 Del på Facebook Svart 21.Desember.2009 Jeg fikk oppdatert softvaren på min Barrakuda og det ble en helt ny opplevelse. Bare det og kunne få infofeltene på siden av kartet istedenfor over medførte at en fikk et langt større efektivt kartbilde. Ellers har den da fungert helt prikfritt. Om en ikke liker natfargene har den da i motsetning til mange andre skikkelig dimming av bakgrunsbelysningen. Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 21.Desember.2009 Del på Facebook Svart 21.Desember.2009 jeg kan ikke dimme sjermen, bare bytte palett. Kanskje jeg har en gammel utgave? Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 21.Desember.2009 Del på Facebook Svart 21.Desember.2009 Har du prøvd ett kort trykk på Pover knappen da kommer meny for dimming og kontrastjustering opp. Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 21.Desember.2009 Del på Facebook Svart 21.Desember.2009 hmm. har stort sett holdt den knappen inne i 3 sekunder.. Sitér dette innlegget Link to post
Kiekhaefer Svart 21.Desember.2009 Del på Facebook Svart 21.Desember.2009 Joystick`en er litt crappy skal innrømme det, men i det store og hele er det gode plottere sett i forhold til pris. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 21.Desember.2009 Del på Facebook Svart 21.Desember.2009 Bakgrunnsbelysning skjerm: Lett å bli blendet ved nattnavigering; ( dette gjelder alle plottere) Ikke alle, min Interphase kartplotter har ypperlig nattmodus med egne farger som stort sett går i mørke røde og blåe farger. I tillegg kan selvfølgelig også lys og kontrast justeres. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Yankee Svart 23.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Desember.2009 Noen som vet hvem som er importør eller forhandler av intherphase? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 23.Desember.2009 Del på Facebook Svart 23.Desember.2009 http://www.hocom.no/ Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.