Jump to content

Noen som har erfringer med Seiwa plottere?

Yankee

Recommended Posts

Hei.

Jeg har ikke Seiwa-plotter, men en Interphase Chartmaster 11CVS+ plotter og er svært godt fornøyd med denne. Og så langt jeg har erfart, er det ikke de store forskjellene på Seiwa og Interphase plotterne. Begge bruker de suverene C-map kartene (som stadig vinner internasjonale priser), og SW og HW for begge disse plotterfamiliene er utviklet/styrt fra C-map. Dermed utnytter begge familiene kartene fullt ut.

Lars H. :santcheers:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Har hatt seiwa Baracuda plotter noen år. Det som eg har merket meg som negativt er:

Joystick. Det er vanskelig å bla i menyer etc, når båten er i bevegelse. Får ikkje god styring på den med bølger.

Meny: Den kan vere noe vanskelig å sette seg inn i.

Bakgrunnsbelysning skjerm: Lett å bli blendet ved nattnavigering; ( dette gjelder alle plottere)

Posetivt

Rask oppdatering i forrhold til plottere med samme år.

God oppfølging fra Pronav, med oppdatering til ny serie kart og en vanninntrengning i garantiperioden.

Totalt en problemfri plotter, men håper de har oppdatert joystik så navigering i menyer er lettere med den nye designen

Redigert av nives (see edit history)

Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater.

I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone.

– H. L. Mencken

Jeg har også barracudaen. Den er egentlig veldig grei, selv om den virker noe gått ut av dato. Enig at den har helt forferdelig natt-farver, man blir blendet. Jeg har lenge hatt planer om å bytte den ut, men foreløpig ser det ut til at den blir værende ombord. Den er koblet mot autopiloten. Alt har fungert så flott til nå, da er det liten vits å begynne å mekke med noe nytt.

Ellers synd at jeg ikke kan felle den inn i instrumentpanelet på skikkelig vis.

Jeg fikk oppdatert softvaren på min Barrakuda og det ble en helt ny opplevelse. Bare det og kunne få infofeltene på siden av kartet istedenfor over medførte at en fikk et langt større efektivt kartbilde. Ellers har den da fungert helt prikfritt. Om en ikke liker natfargene har den da i motsetning til mange andre skikkelig dimming av bakgrunsbelysningen.

Bakgrunnsbelysning skjerm: Lett å bli blendet ved nattnavigering; ( dette gjelder alle plottere)

Ikke alle, min Interphase kartplotter har ypperlig nattmodus med egne farger som stort sett går i mørke røde og blåe farger. I tillegg kan selvfølgelig også lys og kontrast justeres.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...