giver Startet 21.Desember.2009 Del på Facebook Startet 21.Desember.2009 Hei Jeg har et ur ombord som er mekanisk og slår glass. Hva jeg er på jakt etter er en urmaker som kan vedlikeholde/reparere det. Dette er ikke lett i dagens marked hvor "urmakerne" stort sett selger og bytter batteri på digitale klokker. Jeg har prøvd en som utbrøt: Oi, her var det mange tannhjul. Denne kan jeg smøre opp, men ikke reparere. Noen som vet om en URMAKER, ikke batteriskifter. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Geir Kallevik Svart 21.Desember.2009 Del på Facebook Svart 21.Desember.2009 Lervik ur i Haugesund, fikser det meste.. Sitér dette innlegget Link to post
FredT Svart 21.Desember.2009 Del på Facebook Svart 21.Desember.2009 Urmakermester Erik Ødegård Sarpsborg, en meget kjent og habil urmaker. Reparerer det meste. Båtmann er han også + spiller koselig gitar på lune sommerkvelder til båtvenners glede. Karl Johans gate 10, 1706 Sarpsborg 69 15 24 07 mvh FredT Sitér dette innlegget Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole Link to post
Catlina Svart 21.Desember.2009 Del på Facebook Svart 21.Desember.2009 Hvilket fabrikat er skipsuret ditt? Kanskje jeg kan hjelpe deg. Undertegnede er norsk importør for Wempe Chronometerwerke. www.wempe.no Vi har 5 forskjellige typer skipsur som "slår glass, både med manuelt opptrekk og med batteridrift. Sender ofte gamle skipsur til Hamburg for rens og/eller reparasjon. Sitér dette innlegget Link to post
FredT Svart 21.Desember.2009 Del på Facebook Svart 21.Desember.2009 Glemte å legge med en link til urmakermesteren: http://www.urmakermester.no/verksted.html FredT Sitér dette innlegget Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole Link to post
Jawik Svart 21.Desember.2009 Del på Facebook Svart 21.Desember.2009 Det er viktig at urmakeren vet hvordan skipsklokka skal slå. Ikke alle urmakere kan reparere slike skipsur. Selv fant vi en i Ørsta som fikset vårt opptrekksur. Tok litt tid, men det funker nå. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Bitteliten Svart 21.Desember.2009 Del på Facebook Svart 21.Desember.2009 Baratt Andresen i Moss. Spør etter Fredrik. Alternativt finnes det en storurmaker i Moss. http://www.moss-avis.no/article/20091023/O...77281/1172/mrss Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 21.Desember.2009 Del på Facebook Svart 21.Desember.2009 Er urmaker selv. Ekte sådan, ikke bare "urselger", som man møter i diverse kjedebutikker som renner over av billige smykker.... Lervik i Haugesund er flinke til det meste, Ødegård har jeg også bare hørt bra om. Wempe- importøren kan sikkert også ta dette. Et tips fra meg: Skal ting sendes i posten, bør det pakkes alvorlig godt inn. Har selv fått brukket balansevellen på et lommeur i posten. Gikk bra neste gang, dobbelt så mye polstring! Det er forresten ikke så mye digitale klokker, mest analoge, men quartz, og drevet av batteri, ja. Sitér dette innlegget Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 21.Desember.2009 Del på Facebook Svart 21.Desember.2009 Er urmaker selv. Ekte sådan, ikke bare "urselger", som man møter i diverse kjedebutikker som renner over av billige smykker.... Lervik i Haugesund er flinke til det meste, ... Beklager å bryte inn i tråden, men tror du en urmaker kanskje kunne reparere slepeloggen vår? Bildelink: (Ikke vår slepelogg som er til salgs, bare for å vise hvordan den ser ut.) http://www.qxl.no/pris/samleobj-antikv-kun.../v/an580374106/ Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
GunR Svart 21.Desember.2009 Del på Facebook Svart 21.Desember.2009 Skjælø: Det kan sikkert repareres, men en ting jeg har lært, når jeg holder på med andre ting enn armbåndsur og veggur: Det hjelper mye å vite hvordan ting skal virke når det er i orden! Derfor sliter jeg litt med sånt, spesielt første gangen, for det går med mye tid, bare å resonnere.. Går og an å prøve en instrumentmaker, om det finnes noen... Tilbake til tråden: Kom på at storurmakeren i Moss, Sverre Dahl Storurmakeri (,tror det er riktig), muligens jobber i litt for stor skala til å fikse skipsur, vi har brukt dem noen ganger, i forbindelse med helt ødelagte fjærhus eller tannhjul på veggurverk.De hadde litt problemer hvis det ble litt mindre enn rundt 10mm diameter på drevene, om jeg husker rett.. Leverer utsøkt arbeid, det skal dem ha! Sitér dette innlegget Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 21.Desember.2009 Del på Facebook Svart 21.Desember.2009 Takk for svar GunR Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.