Jump to content

ubudne gjester i båten

catano

Recommended Posts

Jeg var ned i båten i dag å ser til min forskrekkelse at der står dører åpne å noen har vert på besøk.

I forrige uke gikk alarmen ca kl 00 10 å min fru kjørte ned å ser til båten.

hun ringer meg å sier alt var lukket å låst så jeg slo av tlf å sovnet.

morgene etter kommer det in 16 sms fra båten som sier utløst alarm, noe jeg der og da vurderte som nok en falsk alarm, noe som skjer av og til.

Etter det glemte jeg hele alarmen å nå i dag ser jeg at denne gangen var det ekte alarm.

Så til der rare

Ingenting var stjålet selv om tv å diverse var enkelt å tatt med, sengen så noe rotete ut å en flaske sprit var gjerne noe mindre på nå en da jeg forlot den i sommer (merkelig men jeg husker ikke hvor mye som var igjen), båten var ren å pen uten noe rot eller tein til fest.

Kan jo være at noen trengte en seng da.

Men så hadde de lat alle lys stå på og siden det ikke var landstrøm ombor var batteriene som var nye i somme 100% tomme.

Kan jo si kjekt det ikke gikk verre, men det sier også at det ikke er trykt i den båthavnen også.

Skulle gjerne ringt politiet å bet dem ta fingeravtrykk å kontrolert to personer, men tviler de hadde giddet å komme.

mvh

catano

Mvh

catano

I fjor vinter sto båten under tak, ved sinen av båten til en venn av meg. Båten hans ble offer for et innbrudd, ved at de brøt seg inn/ødela låsen til skyvedøra, men ingenting var borte så vidt jeg husker annet enn at de hadde rotet ganske mye i skuffer og skap. Antakelig på jakt etter sprit. Innbruddet ble politianmeldt, og de kom faktiisk..en eller et par dager etter da jeg var der nede i havna. De spurte meg bl.a. om jeg hadde merket noe, hatt innbrudd eller om noe annet hadde blitt stjølet fra området.

dette er vis blitt veldig poppulæret blant uteliggere :drink:

bryter seg inn i båter og bruker det som hjemmet sitt i vinteren :nonod:

stjeler sjeldent men bruker det som boplass :nonod:

føler jo man må vaske grundig om våren da vil jeg tru :crazy:

og ikke minst tenk om det er knarkere.

finne sprøyter og blo og dritt.

og så har de sovet i senga di :nonod::nonod:

så kan jo være lurt å kikke inn under presenninga i vinterhalvåret å se om det bor noen der

Fikk frastjålet varmeveksleren min. Båtvakta gjenkjente gjerningsmannen (en gammel kjenning av politiet), politiet ble kontaktet men gjorde ingenting da mitt tyveri var av det "mildere" slaget vedkommende måtte stå til ansvar for. Veldig ergelig da forsikringen min ikke dekket tyveriet. Etter det begynte jeg med kasko på båten.

Oppdaget til min store forskrekkelse at jeg også hadde hatt ubudne gjester ombord. Båten ligger på vannet og var dessverre ikke tømt for vinteren.

Tyven har brukt lang tid ombord, han har dekt til alle vinduer mot land lik at han kunne romstre i hele båten. Usikker på hva eller hvem dette var, men på meg virker det som en narkoman. Han tok bla. fruens seil regn bukse, og la igjen sin gamle....

Det ser ikke ut til at han har sovet der...

Men trist syn på morgenen julaften ja....

Og alle følelsene...., ja jeg er gal..., båtgal!

bilde0038.jpgbilde0037.jpg

Trist at slikt skjer, men ser sålangt ut til at ikke mye er ødelagt, heldigvis.

God jul!

Fernanda

Redigert av fernanda (see edit history)

Båthilsen fra Fernanda.

Jeg var ned i båten i dag å ser til min forskrekkelse at der står dører åpne å noen har vert på besøk.

I forrige uke gikk alarmen ca kl 00 10 å min fru kjørte ned å ser til båten.

hun ringer meg å sier alt var lukket å låst så jeg slo av tlf å sovnet.

mvh

catano

Hmm kanskje kona feiga ut å tok en spansk en første gangen? :giggle:

Litt reodor felget-patent. Men med skikkelig horn på båten, og ein slags sensor?.........

La oss nå si at disse "besøkende" oppsøker flere båter MED horn.? Hva vil de nærmeste naboene til havna si når det hver eneste(?) natt står ett eller flere horn og tuter?

Tror vel ikke at båtfolket kommer til å bli særlig populære i nærområdet da.

La oss nå si at disse "besøkende" oppsøker flere båter MED horn.? .................................

..........

Tror vel ikke at båtfolket kommer til å bli særlig populære i nærområdet da.

Føyer denne inn i listen over dummeste argument. Sammen med han som ikkje kjørte brann-utrykkning om søndagene. Og han som aldri brukte bilalarmen i parkeringshus pga egen øresus....i tilfelle den gikk av....

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Selvfølgelig er det ett dumt argument fra båteiers side, men det vil nødvendigvis ta en tid fra alarmen går til båteieren klarer å komme seg til båthavna og imens så tuter dette hornet ditt, er vel ikke sikker på om naboen til båten/båthavna, som ligger og sover og skal på jobb neste morgen, ser det på samme måte?

Redigert av Hafrsfjord (see edit history)

Min alarm i båten hyler i et par minutter for så å bare fortsette å blinke med lanternene inntil jeg avaktiverer den. Nå bor forøvrig jeg slik til at jeg ser båten fra stuevinduet, men den står iallefall ikke å uler hele natten om jeg ikke skulle se det eller få beskjed. Kan også ha simkort i den, men det har jeg ikke gjort - foreløpig.

Kommer jeg over evnt ubudne så vet jeg hva jeg gjør :fireworks2:

Selvfølgelig er det ett dumt argument fra båteiers side, men det vil nødvendigvis ta en tid fra alarmen går til båteieren klarer å komme seg til båthavna og imens så tuter dette hornet ditt...

Ah.. ja eg tenker meir en eg skriver :rolleyes:

Eg tenkte på ein slags sensor som slukker fløyta når båten forlates igjenn, eller etter nokre sekunder. Sjølvsagt teit med ein patent som tapper batteribank og holder alle naboer våken heile natta.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...