simon-v-max Startet 22.Desember.2009 Del på Facebook Startet 22.Desember.2009 Jeg har en hasle summer-fun som har fått en flis/skrape. Det stikker ud en plastikkbit fra båten, ikke lengre enn 10 cm. Jeg har prøvd å føne den på plass, så lime den fast i båten igjen. Denne flisen sier ikke noe, båten er liksom ikke skadet. Men jeg vil jo at båten min skal se fin ut. Hvordan kan jeg få denne plastikkbiten hengende fast i båten min? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 23.Desember.2009 Del på Facebook Svart 23.Desember.2009 Du må nok bruke en kraftig varmluftpistol, og smelte den sammen med skroget igjen. Lim biter ikke på disse skrogene. Men forsiktig da, så du ikke smelter hull i båten... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Yankee Svart 23.Desember.2009 Del på Facebook Svart 23.Desember.2009 River bruker jo samme slag materiale. De anbefaler sine forhandlere å bruke loddebolt. Sitér dette innlegget Link to post
JanS/EIR Svart 23.Desember.2009 Del på Facebook Svart 23.Desember.2009 Har brukt både varmluftpistol og loddebolt (stor!) Begge deler funker på mykplasten, men vær forsiktig, lett å smelte hull! mvh JanS/EIR Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
simon-v-max Svart 23.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Desember.2009 fint, takk for hjelp. Sitér dette innlegget Link to post
Eppa Svart 23.Desember.2009 Del på Facebook Svart 23.Desember.2009 Viktigst av alt er at det er gullende rent på snittflatene. Før du prøver å lime den løse fliken på plass må du skrape forsiktig men skikkelig rent med en skarp kniv eller lignende på begge flatene. Dette må du gjøre umiddelbart før du forsøker å smelte flatene sammen igjen. Ellers er resultatet dømt til å mislykkes. Det henger ikke fast. Som andre har sagt må du være særs forsiktig. Du får meget lett et smeltemerke og er du enda litt mer uforsiktig smelter du hull. Min sønn hadde en Summer Fun tidligere. Det ble fort en del grunne sår i plasten. Vi gav fort opp å reparere disse. Så sant ikke såret er dypt hadde jeg heller skåret bort den løse flisen. Forutsetter at dette er godt over vannlinjen. Sitér dette innlegget Link to post
simon-v-max Svart 24.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Desember.2009 ja, dette er godt over vannlinjen. Som jeg forstår er det loddebolt eller varmluftpistol jeg må bruke. Jeg håper på et bra resultat ;) Ja, jeg skal være veldig forsiktig!! Jeg vil jo ha båten så fin som mulig! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.