bjorngb Startet 23.Desember.2009 Del på Facebook Startet 23.Desember.2009 http://kart.kystverket.no/ Liker dere det nye grensesnittet? Ser ikke ut som de har de scanede kartene fra hovedserien lenger. Er de digitaliserte kartene og løsningen bedre enn før? Jeg savner hvertfall kart fra hovedserien :-( Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 23.Desember.2009 Del på Facebook Svart 23.Desember.2009 Jo enig, synes de "scannete" kartene var kjekkere å sjå på. Glad for at jeg har lastet de ned ifjor... Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
bjorngb Svart 3.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Januar.2010 Jeg har problemer med å se sjøkartene på sidene nå. Har prøvd IE, Chrome og Firefox. Noen som får brukt kartene? Sitér dette innlegget Link to post
Knut T. Svart 3.Januar.2010 Del på Facebook Svart 3.Januar.2010 Klikk på + tegnet ø.til h. på kartet og klikk så på sjøkart og kartdata2, så dukker de scannede kartene opp. se forøvrig denne"Ekte" sjøkart på nett-hvor? Sitér dette innlegget Besøk min hjemmeside Bayliner 2355 Ciera (solgt) Saga 32 (kjøpt) Link to post
Fantino Svart 3.Januar.2010 Del på Facebook Svart 3.Januar.2010 Fenomenal tjeneste, bare snodig at de skal "gjemme bort" de "ekte" karta så godt! Sitter og koser meg med å reise på båttur på PC-en etter at jeg fikk hjelp til å finne de igjen Sitér dette innlegget Link to post
Targa 23.1 Svart 25.Februar.2010 Del på Facebook Svart 25.Februar.2010 Vanskelig å få printet ut sjøkartene. sendte spørsmålet om hvorfor til Kystverket og fikk dette svaret som eg fikk tillatelse til å legge ut her Sitat: Det er fortsatt fullt mulig å printe ut sjøkart fra Kystinfo, men utskriftsfunksjonen er dessverre pt. noe ustabil, og det ser spesielt ut til at den er det ved bruk av geocashen Sjøkart. Jeg har testet og fått reprodusert feilen du hevnviser til en del ganger. I et flertall av gangene går det imidlertid greit å få skrevet ut. Men en slik ustabilitet er ikke noe vi vil vedkjenne oss i denne kartløsningen, og vi har kontaktet utvikleren av Kystinfo for å prøve å få rettet opp i dette. Så i første omgang får du bare gi utskrift med sjøkart et par - tre forsøk, men vi håper altså at man i løpet av kort tid skal få bukt med denne ustabiliteten. Sitat slutt Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 26.November.2016 Del på Facebook Svart 26.November.2016 (redigert) Nu AIS i sandtid. Kystverket driftar AIS Norge som gir kontinuerlig oversikt over skipstrafikken langs norskekysten. AIS data nyttast i sivil trafikkovervaking og beredskap for å hindra og handtere ulykker til sjøs. I havområda utanfor Noreg og Svalbard nyttast data frå de norskproduserte satellittane AISSat-1 og AISSat-2. Tilgang til AIS Norge er tilgjengelig for alle via den nettbaserte kartløsningen Kystinfo. PS: Skift til sjøkart. Redigert 26.November.2016 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Guest Avmønstret# Svart 26.November.2016 Del på Facebook Svart 26.November.2016 Blir nesten moderne kunst av AIS :-) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 26.November.2016 Del på Facebook Svart 26.November.2016 Men hvordan får jeg justert tid/lengde på slepestrekene? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.