:båt1 Startet 24.Desember.2009 Del på Facebook Startet 24.Desember.2009 Hei å god jul Er på utkikk etter ny båt 25 til 30 fot, halvplaner eller snekke Jeg lurer på om noen av dere har noen forslag til Ossen båt jeg bør kjøpe. Dette må være en turbåt som skal brukes til lengere turer Har satt max-prisen på 200 000 kr Er taknemelig for alle innlegg og all info Takk Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig på utkikk etter ny båt . For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' Sitér dette innlegget Link to post
harry92 Svart 24.Desember.2009 Del på Facebook Svart 24.Desember.2009 finnes mange fine båter til denne prisen Skilsø 27 er en veldig fin tur båt for en familie http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=20249882 denne bør du ta en titt på mathias Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 25.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Desember.2009 har sett litt på den ja noen flere forslag trenger ikke være familie båt siden jeg er ikke så mange Sitér dette innlegget Link to post
Tox Svart 25.Desember.2009 Del på Facebook Svart 25.Desember.2009 En eldre Scand Baltic er en perfekt turbåt, i den prisklassen du nevner Sitér dette innlegget Link to post
VO`n Svart 25.Desember.2009 Del på Facebook Svart 25.Desember.2009 Baltic til 200.000,- kroner? Sitér dette innlegget Link to post
JanS/EIR Svart 25.Desember.2009 Del på Facebook Svart 25.Desember.2009 En Saga 27 til 200k er en bra båt, særlig med nyere/større motor. Er du "aleinamann" kan du se etter den uten AC, mer mulighet for fiske og andre aktiviteter. Men det finnes mye bra i den prisklassen hvis du ikke er avhengig av nyere årsmodell--- mvh JanS/EIR Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
:båt1 Svart 25.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Desember.2009 nei er ikke avhengi av ny båt nei vil helst ha god gammeldags kvalitet Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 26.Desember.2009 Del på Facebook Svart 26.Desember.2009 Tresfjor 28 kan være et tips. Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 26.Desember.2009 Del på Facebook Svart 26.Desember.2009 Dersom du ikke har gjort det allerede, kan du jo ta et søk på finn.no, spesifiser søket ditt så vil du få opp noen treff. Nå er jo ikke tiden inne for å kjøpe båt ennå, men uti mars legges nok mange båter ut igjen på nettet. Så du finner nok ikke alle båttypene på nettet nå. En eldre Nidelv 26 får du kanskje for den prisen...fin båt, med fartspotesiale opp til 20 knop, og halvplaner. Ellers er det som nevnt Saga 27 som deplacementbåt/snekke med fart opp til 8 knop. Sitér dette innlegget Link to post
Tox Svart 26.Desember.2009 Del på Facebook Svart 26.Desember.2009 Nei jeg bommet nok litt når det gjaldt prisen på gammel Baltic, må nok noe opp i pris da. Men det finnes eldre Scand Nordic, som du sikkert får for rundt 200 000. Nidelv 24, eller 26, tror jeg vel også kunne være bra alternativer Sitér dette innlegget Link to post
Kjeles Svart 26.Desember.2009 Del på Facebook Svart 26.Desember.2009 ...ossen båt jeg bør kjøpe? ... er en perfekt turbåt Alle som stiller spørsmålet "hva slags båt bør jeg kjøpe?" her på BP får flest svar av typen "kjøp samme type båt som jeg har for den er best/perfekt". Det finnes selvfølgelig ingen "perfekte" båter. Alle båteiere har nemlig forskjellige behov, ønsker og interesser. I valget av båttype bør man være oppmerksom på den store variasjonen av innredning som finnes og vurdere eget behov deretter. Er man en familie med stort behov for soveplass? Delt soveplass foran og bak? Brukes båten hovedsakelig som en solseng på varme sommerdager? Eller er man ute i all slags vær og til alle årstider? Brukes uteplassen til å sløye fisk eller er det viktig at de hvite putene ligger pent over blankpolert mahogny? Det finnes mange ulike vurderinger. Merke? Velkjente, fabrikkproduserte merker har høy pris, men lette å selge. Ukjente selvbyggere er billige, men vanskeligere å selge. Er det viktigere å få en stor båt eller en pen båt for pengene? Min eneste anbefaling er å vurdere eget bruk av båten opp mot de ulike kontruksjonene som finnes. Nedenfor er noen løsninger skisssert for vanlige kalesjebåter. Hvilke typer rom prioriteres høyest? Sitér dette innlegget Link to post
Tox Svart 26.Desember.2009 Del på Facebook Svart 26.Desember.2009 Sikkert morsomt for mange å studere Kjeles morsomme tegninger/skisser! Men, det jeg tror ":båt1" er på jakt etter er å få tips om eventuelle båter som han kan studerer nærmere ved selvsyn. Når mange karakteriserer sine egne båter som nærmeste"perfekte". så er det for at det er mange båtfolk der ute som har prøvet mange båter, og kommet fram til at dette fungerer perfekt for deres behov. Sitér dette innlegget Link to post
Kjeles Svart 26.Desember.2009 Del på Facebook Svart 26.Desember.2009 ... perfekt for deres behov. Ja, nettopp! Det var det som var mitt poeng i innlegget ovenfor, og det er derfor jeg anbefaler båtkjøpere først å vurdere sitt personlige behov for båttype og deretter ser på merker som oppfyller ønskene. Sitér dette innlegget Link to post
tomu Svart 26.Desember.2009 Del på Facebook Svart 26.Desember.2009 Har sansen for Sandvik 28, jeg da. Dette må vel være et lite kupp? Pleier ikke disse å ligge på 230000-270000? http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=19258047 Ellers liker jeg godt saga 27. Praktisk med akterkabin når man har barn. Sitér dette innlegget Link to post
VO`n Svart 26.Desember.2009 Del på Facebook Svart 26.Desember.2009 Den Sandviken stod til 220.000,- kroner i sommer om jeg jeg ikke er helt på bærtur. Er ikke akkurat skinnende lekker innvendig, men uansett er vel dette er meget god pris om motor/båt er bra... Sitér dette innlegget Link to post
VO`n Svart 26.Desember.2009 Del på Facebook Svart 26.Desember.2009 Båt1 nevner at det ikke bør være "familie båt" da de ikke er mange. Da er kanskje ikke AC så aktuelt? BårdK kom jo med et tips om Tresfjord28, det er jo fine båter. Tittet noe på de Båt1? Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 26.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Desember.2009 har sett noe på de men ikke så mye har sett en del på skilsø 27 men skal kikke mer på tresfjord 28 ser fine ut de å takk for alle svar Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.