Jump to content

diana 700. god båt?


:båt1

Recommended Posts

Kjenner veldig godt til Diana 700. Jeg var en av de første kjøperne av denne båten. Kjøpte den ny i 1981 på Moi Moner, Fevik for kr. 99500.-.(bygg nr. 8). Det satt en Yanmar 22,5 (sjøvannskjølt) montert i den. Var veldig godt fornøyd med båt og motor. Utrolig stor uteplass, og en grei liten cabin med toalett i tillegg. Stødig båt til snekke å være, og gjorde i tillegg god fart med en såpass liten motor.Husker jeg angret mye på at jeg solgte den etter tre-fire år. Beste snekken jeg har hatt. Kan anbefales hvis du klarer deg med snekkefart. Nå ble det vel etterhvert montert større motorer i på senere modeller (Yanmar 44-55). Båten er jo gått ut av produksjon for flere år siden, men tror nok mange slike båttyper hadde hatt livets rett i dag.

Link to post
Share on other sites

hei

jeg har hatt Diana 700 et par år. med yanmar 34 HK

Kjempefin snekke med mange smarte og fine løsninger.

Eneste minus på denne båten er at den er forholdsvis lett og rund i alle kanter.

Er utsatt for mye rulling spesielt ved sidebølger.

Dette kan sikkert kompanseres med balast eller kanskje de siste utgavene med større motor er bedre.

Er du ute etter båt med snekkefart har jeg ingen betenkeligheter med å anbefale deg Diana 700

Link to post
Share on other sites

hadde tenkt å bruke den på lengere båtferier med 1-2 persjoner sovende i båten

det går gra det eller??

Det går utmerket det. Båten har fire køyer i cabinen. Ellers har den jo spyletoalett, i tillegg går jeg ut i fra der er kokeapparat og kjøleskap, noe vi hadde i vår. Nå vet jeg ikke modellår på denne båten du nevner, men du må jo være litt obs på sjøvannskjølte motorer, hvis dette er en båt helt i fra 80-tallet.

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Heisan! Hvis trådstarter søker på forumet, så vil du se at båten har vært diskutert tildigere. Jeg hadde sjøl en Diana 700, og var rimelig fornøyd. For min egen del ble det for sakte fart, men selve båten var trivelig å eie, veldig god planløsning om bort syntes jeg, og god plassutnyttelse. Liker du snekker i denne størrelse må en velholdt Diana være et godt valg!

 

Les gjerne mer om mine spørsmål og (kortvarige ...) erfaringer med båten her:

Min spørretråd om Diana 700

Mitt kjøp av Diana 700

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Jeg har selv en Diana 700 som jeg elsker, beste snekka jeg har hatt, min er 83 modell med Yanmar 3gmd 22,5 hest, den gir god fart, dianaen synes jeg er veldig stødig, men nå har jeg 200-300 kg med betong i kjølen, kanskje derfor den er så stødig hehehe, men men alt i alt, veldig god båt med praktiske løsninger og god plass :)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...