Ribtjenester Svart 30.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Hva har du tenkt og trekke denne hengeren med? Blir traktor det, nabon har en stor en:-) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Mouche Svart 8.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2010 Litt seint ute, men nå er det SALG på opplagshengere! http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=20407917 Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
SandAnker Svart 8.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2010 Har du kommet noen vei med prosjektet? Eller ligger det fortsatt brakk i kulda? Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 17.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2010 Hvordan ligger du ann? har du fått begynt? Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 25.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2010 Hvordan ligger du ann med hengeren? Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 25.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2010 Har ikke gjort noe mer, venter til båten forsvinner fra tomta, å har sjekka litt priser på stål. Skal jo bare ha den klar til neste gang skuta skal opp:-) Hilsen Morten Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
SandAnker Svart 25.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2010 Da har du jo god "tid" Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 25.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2010 Har jo det men det kommer jo litt ann på hvor god sommer det blir det. Det er jo ganske fort gjørt når jeg begynner, men litt av problemet er at hoved bjelken som brukes veier 400kg så her må jeg få tid til og trene litt først for og klare og bære rundt på den Hilsen MORTEN Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Ribtjenester Svart 25.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2010 Har jo det men det kommer jo litt ann på hvor god sommer det blir det. Det er jo ganske fort gjørt når jeg begynner, men litt av problemet er at hoved bjelken som brukes veier 400kg så her må jeg få tid til og trene litt først for og klare og bære rundt på den Hilsen MORTEN Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
alfb Svart 25.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2010 (redigert) litt av problemet er at hoved bjelken som brukes veier 400kg så her må jeg få tid til og trene litt først for og klare og bære rundt på den Vil råde deg til å komme i gang med treninga jo før jo heller. Selv om økningen går relativt kjapt er de siste kg'ene opp i mot 400 relativt trege Redigert 25.Januar.2010 av alfb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 12.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.September.2010 Da er stål bestilt, gleder meg til og se om jeg tør og sette båten på den:) Dimensjon på stålet er 200x100x8 som hovebjelke og 200x100x5 til andre tilg på henger`n. Det kommer på onsdag blir jo utfordrende og bære rundt på det. Hoved bjelken veier 567kg. Hilsen Morten Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
SandAnker Svart 12.September.2010 Link til dette innlegget Svart 12.September.2010 Har du lagd tegning på denne hengeren? Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 12.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.September.2010 Nei bare i hodet, liker ikke sånne ting. Men ha en br plan da, trur den blir fin jeg, minst veldig solid. Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
SandAnker Svart 12.September.2010 Link til dette innlegget Svart 12.September.2010 kommer langt med en plan da Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 12.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.September.2010 Tenkte jeg skulle tegne litt i morra for og få kappet stålet hos en kompis må jo få mest mulig ut av ting , ha jo bare bestilt 18m stål og håper det holder Hilsen Morten Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Ribtjenester Svart 13.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.September.2010 På bildet har jeg merket hvor stroppene sitter når jeg heiser opp skuta med kranbil. Hvor hville dere satt aksel på en henger i forhold til dette Hilsen Morten Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
index Svart 13.September.2010 Link til dette innlegget Svart 13.September.2010 Vil ikke midt mellom stroppene være et naturlig sted? Eller helst 30-40cm lengre bak sånn at du får litt trykk på draget når du kjører? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
andersb Svart 13.September.2010 Link til dette innlegget Svart 13.September.2010 skal du bare ha 1 aksel? og skal du kjøre dette på vei? hva skal du evnt trekke med? større kjøretøyer liker seg fint med vekt på kobling, mens en bil går dette absolutt ikke bra. Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 13.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.September.2010 det blir traktor som skal trekke den. Den blir enakslet, akselen tåler 9 tonn. Hilsen Morten Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
andersb Svart 13.September.2010 Link til dette innlegget Svart 13.September.2010 gjetter raskt/røft på at CG 1/4 av lengden forran bakerste røde strek, til andre rød strek, traktor tåler jo fint ganske mye hengervekt, men er neppe brems på dette? i så fall kan du lage en løsning med noe solide u sjakler (slik som vanlige biler med bladfjører har) for å få flyttet tyngdepunktet riktig. kanskje bavaria har noe data på hvor CG er tilgjengelig på nett? Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 23.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.September.2010 Her har stålet kommet:) Her er vi igang og skjære tverr bjelkene Her er sidevanger og tverr bjelker kappet. Her er 12 meter stål i saga. Her er tverrbjelkene kappet i 30 grader og blennet i enden med 8mm plate. Her er akseltappene som skal sveises inn i bjelkene. Her er hoved bjelken i 8mm stål og 12meter på vei inn i saga Takk for hjelpen så langt Andre Flere bilder kommer:) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
SandAnker Svart 23.September.2010 Link til dette innlegget Svart 23.September.2010 ser ut til at du har litt jobb foran deg Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 23.September.2010 Link til dette innlegget Svart 23.September.2010 På bildet har jeg merket hvor stroppene sitter når jeg heiser opp skuta med kranbil. Hvor hville dere satt aksel på en henger i forhold til dette Hvor akselen bør stå, er jeg ikke helt sikker på. Men du bør tenke på at båten din har mye av tyngden langt bak, pga motoren(e) og drev. Så jeg vil tro at mye av båten bør ligge foran akselen. Ellers kan hengeren fort bli for lett på draget, og hele greia vippe bakover. Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 23.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.September.2010 ser ut til at du har litt jobb foran deg Vi brukte 3 timer på og kappe matrialer, og det går ca 5 timer til sveising. hilsen MOrten Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Thorlyn Svart 23.September.2010 Link til dette innlegget Svart 23.September.2010 Detta blir bra Skal selv igang og lage hydaulisk(slik at jeg kan sette fra meg båten) henger nå i vinter. Den blir lettere grov i målet med 13 meters lengde og 12 T kapasitet Aksler er kjøpt inn og stål er på vei.. må jo ha litt vintersyssel Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.