Ribtjenester Startet 27.Desember.2009 Del på Facebook Startet 27.Desember.2009 Vuderer og kjøpe en opplagshenger til båten. Hvem selger ferdige sånne hengere). Et alternativ er og kjøpe aksler åg lage selv, hvem seger aksler) gjerne tips om pris her også. Hilsen Morten Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
DuikerMan Svart 27.Desember.2009 Del på Facebook Svart 27.Desember.2009 Ørmen Dekkbark har kanskje det du leter etter. Tilpasser etter ønske. http://www.dekkbark.no Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 27.Desember.2009 Del på Facebook Svart 27.Desember.2009 (redigert) Jeg fikk laget en opplagstralle til båten hos Giller og sønn her i Larvik som jeg er meget fornøyd med. Den tar 7 tonn og det er ikke noe problem og bygge den ut seinere om en ønsker en som tar ennå større vekt... Link til min tråd som det er bilde av trallen Redigert 27.Desember.2009 av Finn Erik Helberg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nives Svart 27.Desember.2009 Del på Facebook Svart 27.Desember.2009 (redigert) Desse har opplagshengere på lager, og kan sende.(iallefall for noen md.siden) Koster litt da;( http://www.finn.no/finn/bap/object/iadinst...nnkode=17427500 Skal vere en nyere annonse, med bedre bilder, men................... Redigert 27.Desember.2009 av nives (see edit history) Sitér dette innlegget Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater. I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone. – H. L. Mencken Link to post
Ribtjenester Svart 27.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Desember.2009 Hva betalte du finn erik? Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Finn Erik Svart 27.Desember.2009 Del på Facebook Svart 27.Desember.2009 (redigert) 25.000.- + mva. syntes ikke det er så galt...... Det som er så genialt med den tralla, er at den enkelt kan tilpasses flere båt-typer samt, at både drag og mellomstykke er enkle å regulere eller tas av for lagring. Tralla tar da meget liten plass og er enkel å lagre eller transpotere. Som du ser er det også svinghjul i fronten så den er grei å manuvrere. Redigert 27.Desember.2009 av Finn Erik Helberg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 27.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Desember.2009 (redigert) den ser jo veldig fin ut den du har men kunne jo egentlig tenkt meg og kjøpe hjul og lage den selv, sparer jo endel kr på det tipper jeg. Hvor høyt over bakken er båten din, den ser veldig lav ut. Redigert 27.Desember.2009 av Bavaria.Morten (see edit history) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
SandAnker Svart 27.Desember.2009 Del på Facebook Svart 27.Desember.2009 Du sparer sikkert en del penger, men stoler du på dine egne sveiser? Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 27.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Desember.2009 Du sparer sikkert en del penger, men stoler du på dine egne sveiser? Ja det er nok ikke noe problem, kan sveise og de virker jo ikke veldig kompliserte. Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Finn Erik Svart 27.Desember.2009 Del på Facebook Svart 27.Desember.2009 Ja......dersom du har tid, sted å stå, sveiseutstyr, kunskap og annet værktøy en trenger er det klart at en kan spare en del kroner. Men det er nok noen timers arbeide og noen kroner i materialer ville jeg tro, ville tippe at du kunne kommet unna med halve prisen.....Hvor mange timer tror du det ville ta ?? Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 27.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Desember.2009 (redigert) Vedr tiden så kommer det litt ann på hvordan innfestinger til akslinger og hjul er. Og hvor komlisert man ønsker og lage det. de hengerne hos dekkbark er jo veldig enkle:-) Redigert 27.Desember.2009 av Bavaria.Morten (see edit history) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
SandAnker Svart 27.Desember.2009 Del på Facebook Svart 27.Desember.2009 OK, tvilte ikke på kunskapene dine, har bare sett en del noe dårlige sveiser på div. hengere. Men da lager du en flott tegning da, legger ut som vi andre kan benytte Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 27.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Desember.2009 he he vi får se, jeg har det for vane og ta på meg litfor mye jobb:-) fristende og kjøpe en sånn som finn erik har den er jo pratisk og lagre osv. Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Finn Erik Svart 27.Desember.2009 Del på Facebook Svart 27.Desember.2009 Hvor høyt over bakken er båten din, den ser veldig lav ut. Jeg vet ikke akkurat diameteren på hjula.....dersom den er 35 cm så ligger den vel en 10 - 12 cm over senter av hjula så det skulle vel da bli en ca. 30 cm totalt over bakken. Men det er ikke noe problem å få satt båten høyere om det er ønskelig..... Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 27.Desember.2009 Del på Facebook Svart 27.Desember.2009 he he vi får se, jeg har det for vane og ta på meg litfor mye jobb:-)fristende og kjøpe en sånn som finn erik har den er jo pratisk og lagre osv. Du er vel ikke alene om og ta på deg for mye jobb blir rastløs av og sitte stille, tror jeg er jobboholik Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 27.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Desember.2009 Du er vel ikke alene om og ta på deg for mye jobb blir rastløs av og sitte stille, tror jeg er jobboholik He he samme her, driver med så mye rart så jeg må spare der jeg kan på ting:-) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Honduras Svart 28.Desember.2009 Del på Facebook Svart 28.Desember.2009 En avdanket firehjulshenger man kan plukke av lemmer og dørk på må vel være en rimelig sak å få tak i...? Når man sitter igjen med to aksler og ei ramme burde det være enkelt å sveise på noen støtter. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Ribtjenester Svart 28.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Desember.2009 Har tenkt tanken men det er ikke så lett og finne ting som er i orden til en fornuftig penge. Enten er det ihjelrusta eller bremser som sitter fast osv. Hilsen Morten Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Ribtjenester Svart 30.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Desember.2009 Da er aksling inkjøpt og enda et prosjekt er igang. Kjøpte hos dekkbark.no. Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Explorer Svart 30.Desember.2009 Del på Facebook Svart 30.Desember.2009 Spennende, husk å ta mange bilder underveis da. Lurte litt på å lage en henger til min Bavaria også... Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 30.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Desember.2009 Det skal jeg gjøre, må bare tenke litt på hvor jeg skal stå med sakene. trur det blir og stå ute hjemme her kappe matrialer på jobben og sveise hjemme her på gårdsplassen. Blir litt vanskelig og frakte 10m X 2.7m fra oslo til nesodden uten at det koster skjorta:-) Vanvittig hjelpsom kar han jeg kjøpte aksler av, fik dimensjoner på matrialer og titta masse på hengerne hans. Kom gjerne tilbake og titt mer:-) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
SandAnker Svart 30.Desember.2009 Del på Facebook Svart 30.Desember.2009 Det er moro og ha med slike folk og gjøre, får nesten lyst til og kjøpe mere av slike personer Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 30.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Desember.2009 Ha ha kjæringa syntes det kan bli dyrt noen ganger hu med alle mine prosjekter, men det kan jo bli dyrere og kjøpe ferdigvare. Skulle hørt hu her for 3 år siden, jeg ødela beinet mitt og satt noen mnd i sofaen og planla nye prosjenter, men når jeg planla en etg. til på huset så sa hu stopp gitt Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Honduras Svart 30.Desember.2009 Del på Facebook Svart 30.Desember.2009 Blir litt vanskelig og frakte 10m X 2.7m fra oslo til nesodden uten at det koster skjorta:-) Med de målene er det ikke lenger en henger.... Tror madammen her hos meg også hadde reagert hvis jeg skulle lage en platting på 27kvm på hjul for å sette snekka på.... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
SandAnker Svart 30.Desember.2009 Del på Facebook Svart 30.Desember.2009 Hva har du tenkt og trekke denne hengeren med? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.