Tønnes Startet 27.Desember.2009 Del på Facebook Startet 27.Desember.2009 Hei vi vurderer å bytte båt, vi har sett oss ut en Jeanneau 45DS som kan være aktuell. Hvis det er noen som har erfaring med denne båttypen så setter jeg pris på å høre om positive og negative sider med den! For oss ser den grei ut men vi har ikke hatt muligheten til å prøve en på sjøen. Setter pris på tilbakemelding fra noen som har peiling Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 28.Desember.2009 Del på Facebook Svart 28.Desember.2009 Har ikke erfaring med den aktuelle modellen, men har bodd i tre forskjellige jeanneaumodeller siden 2003, så litt kan jeg jo synse.. Det var du som har bav 39 fra før? Seilegenskaper vil nok føles ganske likt. Båten er raskere fordi den er større. Men generelt må man ha performanceriggen hvis man skal syns at den seiler bra. Innredningen vil kanskje være hakket mer elegant (alt etter smaken) i forhold til bav'en. Båten har yanmarmotor med aksling. I seg selv en smart ting, men du vil kanskje syns den bråker mer enn volvo med seildrev. Akslingen vil ikke være 110% tett. I innredningen har jeanneau hatt en svakhet i løsningen ved at det er for få skuffer i forhold til skap. Finishmessig er innredningen penere fra 1997-2005 enn 2005-2007. 2008 og frem til i dag er litt bedre, men ikke like pene som de før 2006. El anlegget er middels. Andre tekniske løsninger som vann og sånn er bra. Ikke forvent at båten tåler å smelle på grunn i fart. Dekksalongen er ikke ordentlig da man ikke ser ut når man sitter i salongen. Men den slipper inn mye lys. Over dekk er dekksutstyret brukbart. Etter min mening bedre enn bav. Cockpit'en er veldig bra i havn og grei nok på havet. Der blir det stor forskjell fra bav 39. Lykke til med valget. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Enzo Svart 28.Desember.2009 Del på Facebook Svart 28.Desember.2009 Jeg har sett endel på den båten og når vi snajkker innredning så er dette den nye generasjonen som kom i fjor var det vel , den er etter min mening mye finere enn jeanneuene fra 2008 og bakover , cocpiten er veldig stor og elegant. Jeg synes det er en fin båt og heitmann har jo en slik liggende nå som de skal ha 2250 000.- for. Sitér dette innlegget Link to post
Tønnes Svart 29.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Desember.2009 Hei Enzo. Det er den Jeanneau 45 DS jeg har sett på. Har vært ombord og der ser alt flott og skikkelig ut. Det ser ut til at forrige eier har brukt båten lite. Skroget ser også bra ut, men roret hadde en smell akter. Ser ut til at det har tatt nedi når de har løftet den på land. Roret var helt flusset ved skaden og oppover bakre kant. Hva synes du om prisen? Hva kan det prutes på så dyre båter? Takk for svar begge to! Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 29.Desember.2009 Del på Facebook Svart 29.Desember.2009 Roret må vel repareres før levering. Er dette en innbyttedeal med heitmann eller skal du kjøpe båten rent uten innbytte ? Jeg ville gitt et skriftlig bud ett sted under det du vil strekke deg til så kommer de med et motbud etter å ha snakket med båteieren så ser du hvor du til slutt havner. Jeg har tidligere kjøpt båt med innbytte hos Heimann og har i høst vært i budrunde på en båt som vi ikke ble enige om og som en annen tilslutt kjøpte , Heimann er veldig greie å handle med. Hva korrekt pris på den båten er det vet jeg ikke , hva er nypris inkl utstyret som er på den ? Sitér dette innlegget Link to post
Tønnes Svart 29.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Desember.2009 Jeg tenker meg å bytte inn min nåværende båt, er selv ingen båtselger og ønsker ikke sitte i uvisse med to. Nypris med dette utstyret har de ikke oppgitt, det har vært litt stilt nå i julen så de har ikke svart på mailen min om dette. Flott å høre at forhandleren er trygg å handle med. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 30.Desember.2009 Del på Facebook Svart 30.Desember.2009 De er profesjonelle det er mitt inntrykk , men jeg tror neppe de sitter på kontoret i julen og det gjør nok få andre båtforhandlere. Nå er nok de en av få i Norge som tar innbytte men den båten de skal selge er jo ikke deres så der må de jo først snakke med eieren om han vil gå med på en innbyttedeal. Nå er det nok slik at du ved å selge selv vil komme bedre ut av det økonomisk men det er jo fryktelig enkelt å bare bytte og glemme gammelbåten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.