Jump to content

2-taktsolje igjen - anbefalinger


John_Kr

Recommended Posts

Hei Folkens

Dette har jeg sikkert tatt opp før, men jeg prøver på nytt.

 

Jeg har brukt så langt Silkoline 2-takts (TC-W3) olje på min nye Yamaha Vmax 150Hk motor, men min leverandør er "tom" og har leveringsproblemer.

 

Jeg ønsker å fortsette med syntetisk TC-W3 olje og spørsmålet blir da - hva anbefaler dere av fabrikat.

 

- Quicksilver

- Johnson/Evinrude

- Valvoline SynGard 2T

 

 

Eventuelt andre merker, men jeg ønsker ikke "bensinstasjon" oljer.

 

Takker for alle forslag.

 

 

 

 :smash:

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Link to post
Share on other sites

Da valgte jeg ........

 

Quicksilver Syntetisk OPTIMAX/DFI outboard 2-taktsolje.

 

Spent på resultatet -  :headbang::sleep:

Er det ingen som bruker originalolje..?

Yamalube 2M

 

Vet ikke om det er noen forskjell, det er jo tc-w3 merket alt sammen. Vi holdt på å fylle vanlig totakt olje på 50hk'en til en kompis , som en nødløsning, men det ble vi heldigvis frarådet fra å gjøre (her på forumet)... :wink:

Link to post
Share on other sites

Er det ingen som bruker originalolje..?

Yamalube 2M

 

Vet ikke om det er noen forskjell, det er jo tc-w3 merket alt sammen. Vi holdt på å fylle vanlig totakt olje på 50hk'en til en kompis , som en nødløsning, men det ble vi heldigvis frarådet fra å gjøre (her på forumet)... :smash:

Yamaluben er sikker grei den, men jeg ønsker en hel- eller delsyntetisk olje. Fortrinnsvis helsyntetisk. Når man kjøper en motor til en pris av 160 - 170.000,- så sparer ikke jeg på å kjøre på en billig bensinstasjons olje. Jeg ønsker rett og slett den beste oljen for min motor. At vanlig TC-W3 olje holder til mitt bruksområdet gjør det sikkert.

 

Det er vel å gå litt for langt å fraråde folke å bruke vanlig olje på motoren dersom specen på oljen tilfredstiller minstekravene til motoren.

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Link to post
Share on other sites

Ja, det med olje er jo et komplisert spørsmål. Men jeg bruker Yamalube fordi det er det som føles som den optimale oljen for motoren, også de som eide båten før meg brukte det, og det har ikke vært noen problemer med motoren som  er '02 modell. Hvilke fordeler helsyntetisk har når det er en totaktsolje vet jeg ikke.Men har tidligere eid en Mazda RX7 med wankel, der kunne man ikke bruke syntetisk olje i det hele tatt, man ødela "tupp-pakningene" på rotoren. Har brukt noe som heter Amsoil helsynt tc-w3 ved en anledning.Ellers er det Yamalube.

 

 

:wink:

Link to post
Share on other sites

Jeg bruker denne oljen og er veldig fornøyd. Ingen røyk overhodet.

 

Trond

Takk Svenning

 

Du skal få høre resultatet når jeg begynner å bruke den, må bare bruke opp Silkoline oljen først. Den forsvinner vel i morgen, skal gjennomføre en tur i morgen (100NM) ut til Veiholmen/Smøla.

 

:wink:

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...