SveinHa Svart 8.Januar.2010 Del på Facebook Svart 8.Januar.2010 Kan du være mer konkret på hva som er feil med plasseringen...Pipehatten av den runde typen er satt direkte i takgjennomføringen ganske nær masten. I tillegg er det korte røret på pipehatten skåret av og sveist sammen igjen i 45 grader for å gå klar av rodkicken. Ser for meg at et 45 grd bend i tillegg og muligens et kort rør vil gjøre underverker da pipehatten i så fall vil både stå loddrett og komme lengre bort fra masten.Hva er begrensingene med slagside/slingring?Slingring skal ikke være noe problem men i seilbåt, der en kan ha konstant slagside i lengre tid, må regulatoren plasseres i båtens lengderetning foran eller bak selve ovnen. Hos meg passet det fint med standardplassering med regulatoren foran og vinduet 45 grader til siden. På bestilling plasserer Glembring regulatoren der du vil Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Ask Svart 8.Januar.2010 Del på Facebook Svart 8.Januar.2010 Hei Kaftein Eg har høyrt om sjarkar som har pipa montert "røyr i røyr". Dvs. at mellomrommet fungerar som ein varmtvasstank der vatnet blir varma opp av røyken. På vår Dickinson Newport blir pipa svært varm. Du kan jo vurdera å få laga eit slikt røyr. Dersom vatnet først blir varma der og så går gjennom varmesløyfa så vil eg tru at ein svært stor andel av energien går med til å varma opp vatnet. Refleks har òg ein liten omn der svært myke av varmen går til å varma vatn. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Douro Svart 21.August.2010 Del på Facebook Svart 21.August.2010 Jeg kunne tenke meg litt mer opplysninger om denne 4T ovnen fra Danmark. Jeg har registrert positiv omtale av den flere ganger, men kan ikke finne noe som helst informasjon på nettet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.