Jump to content

Simrad CX44 treg oppdatering


Nor Star 350

Recommended Posts

... Men er det ikke slik at softwareoppdatering i noen sammenhenger kan gjøre plotteren enda tregere? Er ikke prosessor / minne stort nok så vil vel mer data gjøre den tregere.

I områder der std. SW utvikles av en organisasjon og HW utvikles av andre, eks. Microsoft Office og PC HW, så er det jo ofte slik.

Her snakker vi om dedikert SystemSW for Simrad's egen plotter, på slutten av levetiden, og da dreier nok oppgraderingene seg mer om feilretting og svakheter for å forlenge "levetiden" til nye produkter er på markedet.

Jeg kommuniserte selv på mail med Simrad for noen år siden (da jeg enda hadde CX44), og da skulle en ny System SW (versjon 4.30) sørge for at båtens posisjon ("streken") ikke skulle forsvinne under oppdatering av skjermbildet. Oppdateringen skulle således ikke bli raskere, men "streken" skulle synes i bildet til nytt bilde var på plass.

 

Jeg fikk aldri gjort denne SW oppgradering selv, da jeg byttet til nyere plotter istedet. :yesnod:

Redigert av Bonus (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Som skrevet tidligere i tråden så har jeg den nyeste softwaren på en jobb PC som vi brukte til å oppgradere alle CX 44 som vi monterte i nye båter.

Plotteren må ikke åpnes men det er en spesialkabel med comport/Simrad 9pinn som da brukes. (Tror jeg har den også)

Derimot burde plotteren sendes til Pronav da det er et innternminne batteri som bør skiftes etter fem år å da må plotter åpnes.

Den blir ganske vrien om ikke det batteriet har strøm.

Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson

Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...