Rikosjett Startet 31.Desember.2009 Del på Facebook Startet 31.Desember.2009 Har hatt skjærgårdsjeepen min liggende ut på Autodb en stund, har fått en rekke hendvendelser fra en Usaman Abdul i London! Som ønsker å kjøpe båten. Han skal style den og selge den videre til Abu Dahbi iflg ham selv og virker seriøs nok. Men ønsker ikke å sende noe som helst før jeg har fått kjøpesummen inn på bok! Noen som har forslag til denne handelen ? Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 31.Desember.2009 Del på Facebook Svart 31.Desember.2009 Her ville jeg hatt kjøpesummen i hånda før jeg leverte fra meg noe som helst, det har vært skrevet side opp og side ned om svindel med utenlanske kjøpere. Skal se om jeg finner noen linker. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 31.Desember.2009 Del på Facebook Svart 31.Desember.2009 Det må jeg si. Selge en båt fra Norge befengt med Hk-avgift og mva i Abu Dahbi. Herr Abdul må være litt av et forretningstalent. Er skjærgårdsjeep'en din av en meget spesiell utgave, sett på verdensbasis? Før jeg hadde levert fra meg noe som helst, skulle norske kroner vært på min konto. Jeg hadde ikke tatt imot kontanter heller, de kan være falske. Jeg synes nok at det lukter litt i overkant svidd. Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 31.Desember.2009 Del på Facebook Svart 31.Desember.2009 Jeg fikk noe lignende via Båtbørsen! I am Captain Charles David Jacoby. I am interested in purchasing your boat. Har ikke svart.......... Sitér dette innlegget Link to post
Rikosjett Svart 31.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Desember.2009 Nei det er en helt vanlig Matrix M17 med en 95mod 130hk Yamaha. Vi får se, går pengene inn på konto er det vel bare å senden den. Ligger på Autodb under MATRIX Sitér dette innlegget Link to post
FredT Svart 31.Desember.2009 Del på Facebook Svart 31.Desember.2009 (redigert) Er enig med Hulda i at det lukter i overkant svidd! Svindelen går ofte på at kjøperen ved en "feiltakelse" kommer til å sende en sjekk som er noe større enn avtalt beløp - og denne diffen ber han deg sende tilbake. Problemet et da ditt når banken din er ukes tid senere oppdager at sjekken du fikk fra kjøper er falsk, og de trekker tilbake beløpet fra din konto. Har du da alt sendt noen penger i retur blir tapet ditt. Redigert 31.Desember.2009 av FredT (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole Link to post
FredT Svart 31.Desember.2009 Del på Facebook Svart 31.Desember.2009 Rikosjett, velger du tross advarsler å gå for denne handelen så vær svært oppmerksom på at det lukter svindelopplegg. IKKE send verken båt eller returpenger eller annet før banken din har garantert deg at den betaling du har fått står på din konto. Videre at banken har sjekket og dobbeltsjekket mottatt betalingsmiddels gyldighet, og at banken derfor kan garantere deg at det ikke under noen omstendighet kan bli aktuelt å trekke beløpet tilbake fra din konto. Men først og fremst ville jeg råde deg til å glemme denne kjøperen som allidal gjorde. mvh og godt år til alle FredT Sitér dette innlegget Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole Link to post
Sea Oasis Svart 31.Desember.2009 Del på Facebook Svart 31.Desember.2009 Dette er svindel og bedrag fra ende til annen. Har selv fått bud både fra England og Tyskland Ingen fra et EU land som kjøper båt fra Norge Det er rett og slett ikke lønnsomt Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 31.Desember.2009 Del på Facebook Svart 31.Desember.2009 Ville ikke gitt ham bankkonto nummeret engang..... Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Rikosjett Svart 31.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Desember.2009 ok takker for tips! Høres litt for godt ut til å være sant ja! Kan heller ikke se for meg en arabisk oljesjeik kruse rundt båten min! Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 31.Desember.2009 Del på Facebook Svart 31.Desember.2009 De er ute etter bankkontonummeret, og ellers noe i den retning FredT sier. Glem det er mitt råd! Sitér dette innlegget Link to post
Rikosjett Svart 2.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Januar.2010 Thank You for the reply. I do agree with you that you have the services History for the Boat as it will be a big advantage for me. I will also agree to offer you 124,000 Nok for the Boat. Please do inform me if there has been any serious issue with the Boat as it might cause me delay and unnecessary cost. I will send a cheque payment to you and will be request you take it off the site. Kindly supply me with your; Your complete name Your complete postal address? Your telephone number? You will receive the payment in a few days and take it to your bank for the money. I have already sent a copy of this email to my Agent who will make his way to you for the shipment. Also i do want to inform you that i will be shipping to Abu Dhabi as soon as the deal is completed. Regards ----- Original Message ----- Sitér dette innlegget Link to post
Rikosjett Svart 2.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Januar.2010 mottok overnvnte mail i dag! :-) Problemfritt salg høres det ut som :-) Sitér dette innlegget Link to post
Christensen Svart 2.Januar.2010 Del på Facebook Svart 2.Januar.2010 Dette er svindel fra ende til annen! Ingen bruker vel sjekk lenger!! foreslå en nettbasert betalingsformidler, da tenker jeg at han ikke er interessert i båten din i det hele tatt!!! Er ikke Abu Dhabi et skatteparadis?? Ingen som handler båt til Norske priser da vel??? Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Ulv I Svart 2.Januar.2010 Del på Facebook Svart 2.Januar.2010 Lukter svidd... jeg hadde sendt epost tilbake.. "Sorry, but i prefer to sell to a buyer in norway or you can come here and buy it if you want. ".. Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
JGH Svart 2.Januar.2010 Del på Facebook Svart 2.Januar.2010 Prøv du, men vær forberedt på å bli svindla heftigt. Sei at du vil bruke paypal eller at han må komme og kikke på båten før du selger. Er 100% sikker på at dette er svindel fra ende til annen. Men om du vil så ikke la alle advarsler stoppe deg. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Hulda Svart 2.Januar.2010 Del på Facebook Svart 2.Januar.2010 Grattis, kjempebra! Les innlegg #6 en gang til.... Ta imot sjekken. Sett pengene i banken. Gi blaffen i purringer fra Abrakadabra og eventuell agent inntil banken skriftlig verifiserer ekthet, penger på din konto, og at banken ikke kan tilbakekalle transaksjonen. Da kan du sende båten avgårde. Med norsk mva, hk avift og det hele. For kjøpers regning. Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 2.Januar.2010 Del på Facebook Svart 2.Januar.2010 Dette er morsom underholdning... Men jeg spiser en hatt hvis denne båten noen gang kommer til Abu Dhabi. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Hulda Svart 2.Januar.2010 Del på Facebook Svart 2.Januar.2010 Har ingen hatt, men går du for offshorehjelmen min, med øreklokker? Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 2.Januar.2010 Del på Facebook Svart 2.Januar.2010 Jada, med vernebrillene også. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
skibsplast ohoi Svart 2.Januar.2010 Del på Facebook Svart 2.Januar.2010 Det som mangler nå er at han sender deg mere penger enn det du forlanger for båten. Et godt råd: Noe som er for godt til å være sant, er som oftest det. Styr unna. Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
GeirT Svart 2.Januar.2010 Del på Facebook Svart 2.Januar.2010 Det som mangler nå er at han sender deg mere penger enn det du forlanger for båten. Dette er en velkjennt svindel. Kjøper sender mer penger enn varen koster. Du blir bedt om å returnere forskjellen. Du gjør dette. Banken oppdager så at det ikke er dekning for innkommet beløp og du blir sittende med regningen på pengene du sendte fra deg. Glem det - er også mitt råd. Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
Cooling Svart 3.Januar.2010 Del på Facebook Svart 3.Januar.2010 Jeg fikk noe lignende via Båtbørsen! Har ikke svart.......... Har også nettopp fått henvendelse fra denne "Captain" . Ligg unna Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 3.Januar.2010 Del på Facebook Svart 3.Januar.2010 (redigert) Dette høres ut som en klassisk Nigeriasvindel forsøk. Dersom du velger å gå videre med denne "kjøper" bør du ihvertfall sette deg inn i hvordan denne type svindlerer opererer. Hentet fra VG: Nigeriasvindlerne herjer på Finn Utspekulert Metoden som ble brukt i minst en av svindlene er utspekulert og kan være vanskelig å forstå for en som blir overrasket av svindelen. Svindleren tar kontakt med selgeren og blir enig om å kjøpe en gjenstand. Svindleren sender så en sjekk eller bankremisse til selgeren, og forteller så at beløpet som er fylt ut på sjekken er for stort. Svindleren vil så forsøke å få offeret til å betale det overskytende beløpet tilbake. Er svindleren heldig får han eller hun med seg gjenstanden også, før offeret oppdager at sjekken er ugyldig. Redigert 3.Januar.2010 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Ask Svart 3.Januar.2010 Del på Facebook Svart 3.Januar.2010 Hei Til orientering så kan eg opplysa om at bankane i UK har slutta med sjekkar. Dette med verknad frå og med 1.1.2010. Dersom du har tenkt å gje han eit kontonummer så opprett ein ny konto for dette høvet, der saldoen er null. Dersom det er svindel, så kan du nok unngå å tapa pengar, men har du lyst til at eventuelle svindlarar veit kvar du bur? Ask Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.