Jump to content

Merc 1.7 dti max 2000 rpm


kristian

Recommended Posts

Du skulle ikke tilfeldigvis ha VW Passat TDI vel? Blåste hele turbo mølet i tusen knas pluss at veivstanga til sylinder no 1 slo et stort stykke ut av blokka. Etter dette uhellet så har jeg hørt om flere med denne motoren som har vært utsatt for det samme.

VW prøvde seg med at bilen ikke hadde fått forskriftsmessig service. Det kunne dokumenteres,da slo de seg vrange med begrunnelsen at bilen var eldre enn 3 år. Siden det var leasingbil så leverte vi den tilbake og gikk over til Skoda. Som har samme motoren :yesnod:

Link to post

Har samme motoren jeg også. Har snart 80 timer på telleren og fortsatt ikke noen problemer. (Bank i bordet) . Er veldig nøye med å ikke gi gass før temperaturen er høy nok, samt at den får hvile etter at jeg kommer til land før jeg stopper den.

 

Er meget fornøyd med motoren, spesielt etter at jeg byttet til en High-five propell. Ventetiden på turboen er nå et tilbakelagt problem, og det er en fryd å bruke den til vannski!

 

På min lette båt ligger forbruket på ganske nøyaktig 10 liter per time, noe jeg synes jeg kan vere godt fornøyd med.

Link to post

Er veldig nøye med å ikke gi gass før temperaturen er høy nok, samt at den får hvile etter at jeg kommer til land før jeg stopper den.

Dette med å ikke gi full gass før motoren er varm nok synes jeg er lettere sagt enn gjort. For at jeg skulle komme over 80 grader på motoren måtte jeg kjøre på over 3500 Omin. Derfor startet jeg motoren før jeg gjorde klar båten i havna slik at den bli litt varm. Etter dette kjørte jeg på normal marsjfart (3700-3900 Omin). Maks turtall først når motoren var skikkelig varm.

 

Når jeg kom i havn lot jeg alltid motoren gå 5-10 minutter for å kjøle seg ned.

Link to post

Hvordan har det gått med reklamasjonen på turboen Kristian?

Har ikke hørt noe mere fra forhandleren, så jeg er nesten sikker på at det gikk på reklamasjon, og det skulle bare mangle. Har nå rundet 200 timer.

 

Når du snakker om bil, så har jeg hatt 2 tdi utgaver av Audi, og jeg er meget fornøyd, både med forbruk og effekt. Det eneste ulempen jeg finner er at i -20 grader tar det flere mil å nå vanlig driftstempratur, og derfor er det kalt inne i bilen også. Motorvarmer er tingen her. Eller dieselvarmer som nok er enda bedre.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...