Slagskibet Svart 20.August.2004 Link til dette innlegget Svart 20.August.2004 Du skulle ikke tilfeldigvis ha VW Passat TDI vel? Blåste hele turbo mølet i tusen knas pluss at veivstanga til sylinder no 1 slo et stort stykke ut av blokka. Etter dette uhellet så har jeg hørt om flere med denne motoren som har vært utsatt for det samme. VW prøvde seg med at bilen ikke hadde fått forskriftsmessig service. Det kunne dokumenteres,da slo de seg vrange med begrunnelsen at bilen var eldre enn 3 år. Siden det var leasingbil så leverte vi den tilbake og gikk over til Skoda. Som har samme motoren Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 20.August.2004 Link til dette innlegget Svart 20.August.2004 VAG sluttet jeg med etter å ha hatt 3 biler. To av disse var med 1.8T motor. Ikke noe problemer med motoren - men akk så mye problemer med alt annet. Mye dårlig service hos forhandlerne også opplevde jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth Svart 20.August.2004 Link til dette innlegget Svart 20.August.2004 Har samme motoren jeg også. Har snart 80 timer på telleren og fortsatt ikke noen problemer. (Bank i bordet) . Er veldig nøye med å ikke gi gass før temperaturen er høy nok, samt at den får hvile etter at jeg kommer til land før jeg stopper den. Er meget fornøyd med motoren, spesielt etter at jeg byttet til en High-five propell. Ventetiden på turboen er nå et tilbakelagt problem, og det er en fryd å bruke den til vannski! På min lette båt ligger forbruket på ganske nøyaktig 10 liter per time, noe jeg synes jeg kan vere godt fornøyd med. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 20.August.2004 Link til dette innlegget Svart 20.August.2004 Er veldig nøye med å ikke gi gass før temperaturen er høy nok, samt at den får hvile etter at jeg kommer til land før jeg stopper den. Dette med å ikke gi full gass før motoren er varm nok synes jeg er lettere sagt enn gjort. For at jeg skulle komme over 80 grader på motoren måtte jeg kjøre på over 3500 Omin. Derfor startet jeg motoren før jeg gjorde klar båten i havna slik at den bli litt varm. Etter dette kjørte jeg på normal marsjfart (3700-3900 Omin). Maks turtall først når motoren var skikkelig varm. Når jeg kom i havn lot jeg alltid motoren gå 5-10 minutter for å kjøle seg ned. Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth Svart 20.August.2004 Link til dette innlegget Svart 20.August.2004 Ja enig der. Tar veldig lang tid om man ikke skal gi gass, men det er forskjell på oppstart og full gass og forsiktig bruk til temperaturen begynner å øke. Sitér dette innlegget Link to post
kristian Svart 20.August.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2004 Hvordan har det gått med reklamasjonen på turboen Kristian?Har ikke hørt noe mere fra forhandleren, så jeg er nesten sikker på at det gikk på reklamasjon, og det skulle bare mangle. Har nå rundet 200 timer. Når du snakker om bil, så har jeg hatt 2 tdi utgaver av Audi, og jeg er meget fornøyd, både med forbruk og effekt. Det eneste ulempen jeg finner er at i -20 grader tar det flere mil å nå vanlig driftstempratur, og derfor er det kalt inne i bilen også. Motorvarmer er tingen her. Eller dieselvarmer som nok er enda bedre. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 20.August.2004 Link til dette innlegget Svart 20.August.2004 Det var jo bra at det ble reklamasjon. Enig med deg i at det bare skulle mangle, men det er jo ikke alltid alle andre er enige om slikt Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.