Jump to content

suzuki 65hk 89mod slokner ved pådrag går fint på tomgang

rundereim

Recommended Posts

Som flere har skrevet tyder det på for lite bensin i en eller annen form.

Feilen kan også ligge i besinpumpe eller det kan være hull bensinsystemet et eller annet sted. Jeg hade problemer med min Yamaha 9,9. Feilen lå inne i orginaltanken. I tanken er det et rør som går fra toppen av tanken og ned. De er et stivt plastrør som bare er tredd utenpå et kort et som er i selve gjennomføringen. Det ytterste røret som går til bunnen hadde blitt litt slapt, og det kom luft inn sammen med besinen. Løste dette med en klemme rundt røret. I dette tilfellet ble feilen mer fremtredende ved lite bensinpå tanken.

Princess 435 volvopenta_sotw.gif

Pretty Woman, Oslo

Det er nok ikke mulig å teste forgassere for feil. Du spør hvordan man finner overslag.. Dette er ofte synlig ved at du ser det slår over ved pådrag. Tenker litt mere gjennom problemet så er vel denne motoren "fler" sylindret 3? med flere coiler noe som gjør tipset mitt mindre sansynlig. Den er vel også utstyrt med samme antall forgassere, noe som kan tyde på at det ikke er forgasserfeil men mere hovedtilførselen om feilen ligger på bensinsiden. Det finnes spesialmiddel for å rense bensinsystemer "FORTE"eller "PRO-TEC"er to eksempel. Ingenting i veien for å prøve E85 heller.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...