rundereim Startet 1.Januar.2010 Del på Facebook Startet 1.Januar.2010 Hei eg har eit problem med min suzuki den går fint på tomgang.Men når eg setter den i gir og gasser slokner den.. Har skiftet plugger my impeller og ny propell..den får turtal på fri. Er det noen som har vert bort i samme problem, takker eg for tips. Sitér dette innlegget Link to post
bluemarlin Svart 1.Januar.2010 Del på Facebook Svart 1.Januar.2010 Kan virke som det er tett bensinfilter eller rusk i forgasser. Typisk tegn på problemer med bensintilførselen er at motoren stopper ved gasspådrag og/eller økt motstand. Sjekk dette først, det er hvertfall det enkleste og billigste å fikse :-) Sitér dette innlegget På Yttersia Link to post
Vindfang Svart 1.Januar.2010 Del på Facebook Svart 1.Januar.2010 I tillegg til bensintilførsel kan feilen også komme av overslag i tenningsanlegg siden du får turtall ubelastet. Sitér dette innlegget Link to post
rundereim Svart 2.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Januar.2010 korleis kan eg sjekke overslag i tenningsannlegget.. Sitér dette innlegget Link to post
Dust Svart 2.Januar.2010 Del på Facebook Svart 2.Januar.2010 Jeg tror det er noe galt med bensintilførselen, sjekk bensinfilter og forgasser. Sitér dette innlegget Link to post
motor Svart 2.Januar.2010 Del på Facebook Svart 2.Januar.2010 Dust er nok ingen dust. Det mest vanlige problem er fortettning i forgasser. Selv ville jeg valgt å prøve å rense gasseren med å kjøre på E85 i noen minutter. Det enkle er ofte det beste::)) Sitér dette innlegget Link to post
bluemarlin Svart 2.Januar.2010 Del på Facebook Svart 2.Januar.2010 Kan E85 brukes som forgasserrens? Det visste jeg ikke, men man lærer stadig noe nytt.. Sitér dette innlegget På Yttersia Link to post
motor Svart 2.Januar.2010 Del på Facebook Svart 2.Januar.2010 Kjenner en som er lærer innen faget. Han anbefalte dette. Sitér dette innlegget Link to post
prin435 Svart 2.Januar.2010 Del på Facebook Svart 2.Januar.2010 Som flere har skrevet tyder det på for lite bensin i en eller annen form. Feilen kan også ligge i besinpumpe eller det kan være hull bensinsystemet et eller annet sted. Jeg hade problemer med min Yamaha 9,9. Feilen lå inne i orginaltanken. I tanken er det et rør som går fra toppen av tanken og ned. De er et stivt plastrør som bare er tredd utenpå et kort et som er i selve gjennomføringen. Det ytterste røret som går til bunnen hadde blitt litt slapt, og det kom luft inn sammen med besinen. Løste dette med en klemme rundt røret. I dette tilfellet ble feilen mer fremtredende ved lite bensinpå tanken. Sitér dette innlegget Princess 435 Pretty Woman, Oslo Link to post
rundereim Svart 2.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Januar.2010 er det noen mulighet å teste/ forgassere for feil uten å skru dei av... Sitér dette innlegget Link to post
Vindfang Svart 2.Januar.2010 Del på Facebook Svart 2.Januar.2010 Det er nok ikke mulig å teste forgassere for feil. Du spør hvordan man finner overslag.. Dette er ofte synlig ved at du ser det slår over ved pådrag. Tenker litt mere gjennom problemet så er vel denne motoren "fler" sylindret 3? med flere coiler noe som gjør tipset mitt mindre sansynlig. Den er vel også utstyrt med samme antall forgassere, noe som kan tyde på at det ikke er forgasserfeil men mere hovedtilførselen om feilen ligger på bensinsiden. Det finnes spesialmiddel for å rense bensinsystemer "FORTE"eller "PRO-TEC"er to eksempel. Ingenting i veien for å prøve E85 heller. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.