kællen Startet 2.Januar.2010 Del på Facebook Startet 2.Januar.2010 Skal skaffe meg en slepejolle til men snekke 24 fot jolla bår være ca 10 fot og tøle og bli dratt på land i fjæresteiner/røff behandlig, og jeg har en yamaha 8 hester jeg har tenkt og bruke på den. kom med anbefalinger og gjærne linker. Sitér dette innlegget Link to post
Sollux 27 Svart 2.Januar.2010 Del på Facebook Svart 2.Januar.2010 Steady 320 er knall til slikt.. Sitér dette innlegget Link to post
kællen Svart 2.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Januar.2010 og hvardan er den i litt sjø, både med hensynt til og kjøre, og slepe, og ca pris Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 2.Januar.2010 Del på Facebook Svart 2.Januar.2010 (redigert) Hei. Jeg har hatt jolle bak min 24. fots snekke i innsjøen her jeg bor, og jeg vurderte å ta med denne når jeg skulle på saltvann for første gang for noen år siden. Jeg valgte å ikke ta den med, noe jeg er glad for. Å manøvrere disse snekkene i trange havner MED noe hengende bak?? Nei takk! Jeg vurderte også å få satt jolla fast enten på dekk eller bak, men etter min mening er en 8-10 fots jolle alt for stor til dette på en 24. foter. Ellers er jo de gamle, gode, røde pioneer 8fotene utrolig slitesterke! Redigert 2.Januar.2010 av tom-ass (see edit history) Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
kællen Svart 2.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Januar.2010 Vel nå er det umulig og komme seg i land på holmer og skjær for og jakte med snekka, og trange havner er ikke der jeg oftest befinner meg. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 2.Januar.2010 Del på Facebook Svart 2.Januar.2010 (redigert) noe som er rotasjonsstøpt. Steady eller Pioner er de som detter ned i hue mitt. Skal du ha en liten motor på ville jeg valgt Steady. Så lenge du sleper i snekkefart trenger du uansett ikke så langt slepetau. Slepetauet festes så langt ned som mulig på jolla. Manøvrering i havn venner du deg til. Bare husk å ta jolla helt inntil snekka og ikke ha noe tau hengende. Da slipper du tau i propellen. Redigert 2.Januar.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 2.Januar.2010 Del på Facebook Svart 2.Januar.2010 Steady 320 er knall til slikt.. River 350 er lettare enn Steady 320, har mindre flat botn og toler meir sjø. Den slår difor mindre i sjø og er i CE-klasse C og ikkje D. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Sollux 27 Svart 3.Januar.2010 Del på Facebook Svart 3.Januar.2010 Det er greit nok.. Men ville uansett ikke gått for noen pioner., alt for ustødig.. Riveren er vel og brs. men den er dyrere enn steadyen.. En fint brukt steady ligger ca 5000- 7000 kr.. uten motor Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 3.Januar.2010 Del på Facebook Svart 3.Januar.2010 Har ein pioner 325, sånn kjapp med rattstyring. Heil konge den barna kjører den i brygge og strand uten at det gjer noko. Tåler juling Går i 22 knop med 9,9(15). God i sjø. Men når du ligger ved brygge og skal oppi og utav så er den veldig ustødig ja h Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
kællen Svart 3.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Januar.2010 hva med river 290 vill den være brukbar til mitt fårmål, dvs komme seg fra oppankret snekke og ut på skjære, sette lokkender osv i litt bølger. Sitér dette innlegget Link to post
Ronners Svart 4.Januar.2010 Del på Facebook Svart 4.Januar.2010 (redigert) Hei, Vil anbefale Walker Bay som både slepejolle og jaktjolle. Tåler røff behandling, samtidig som den er utrolig lett. Kan lett transporteres på biltak. Jeg bruker 8 fotern selv som slepejolle og jaktjolle, men da med gummiflottøren rundt. Redigert 4.Januar.2010 av Ronners (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 4.Januar.2010 Del på Facebook Svart 4.Januar.2010 Bare husk å ta jolla helt inntil snekka og ikke ha noe tau hengende. Da slipper du tau i propellen. Bruk flytetau til slepetau, så slipper du mye av den problematikken. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 4.Januar.2010 Del på Facebook Svart 4.Januar.2010 Har en Steady 235 (8fot) på hytta. Båten er suverent stødig, og tåler å dras opp på fjell og steiner. Eneste problemet er at det er en våt båt å kjøre. Baugformen gjør at vannet slås fram og opp. Ikke gunstig med mindre man er 10 år og elsker vannspruten i trynet.... Skulle jeg kjøpt en slik båt til meg selv hadde jeg valgt River. Tåler det samme, men går mye tørrere i sjøen. Hvis ikke du har plass til en Hasle SummerFun da.. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
kællen Svart 4.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Januar.2010 det går mot en river 290 hvis jeg finner en til fornuftig pris Sitér dette innlegget Link to post
Trulte37 Svart 4.Januar.2010 Del på Facebook Svart 4.Januar.2010 Ta deg en tur ut til fabrikken deres på Åle og spør om dem har noen ukurante som du kan få til en bra pris. Mulig alt går til gjenstøping. Ikke vet jeg. Sitér dette innlegget Ideell båt er den som ikkje får større fart enn at føraren reagerer like snart Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.