Jump to content

hva kan anbefales av slepejolle/jaktjolle

kællen

Recommended Posts

Hei.

Jeg har hatt jolle bak min 24. fots snekke i innsjøen her jeg bor, og jeg vurderte å ta med denne når jeg skulle på saltvann for første gang for noen år siden. Jeg valgte å ikke ta den med, noe jeg er glad for.

Å manøvrere disse snekkene i trange havner MED noe hengende bak?? Nei takk! Jeg vurderte også å få satt jolla fast enten på dekk eller bak, men etter min mening er en 8-10 fots jolle alt for stor til dette på en 24. foter.

Ellers er jo de gamle, gode, røde pioneer 8fotene utrolig slitesterke!

Redigert av tom-ass (see edit history)

Bygdetulling med båtførerbevis!

noe som er rotasjonsstøpt. Steady eller Pioner er de som detter ned i hue mitt. Skal du ha en liten motor på ville jeg valgt Steady.

Så lenge du sleper i snekkefart trenger du uansett ikke så langt slepetau. Slepetauet festes så langt ned som mulig på jolla. Manøvrering i havn venner du deg til. Bare husk å ta jolla helt inntil snekka og ikke ha noe tau hengende. Da slipper du tau i propellen.

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Har en Steady 235 (8fot) på hytta. Båten er suverent stødig, og tåler å dras opp på fjell og steiner. Eneste problemet er at det er en våt båt å kjøre. Baugformen gjør at vannet slås fram og opp. Ikke gunstig med mindre man er 10 år og elsker vannspruten i trynet....

Skulle jeg kjøpt en slik båt til meg selv hadde jeg valgt River. Tåler det samme, men går mye tørrere i sjøen. Hvis ikke du har plass til en Hasle SummerFun da..

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...