Jump to content

"Ekte" Sjøkart på nett - hvor?


Fantino

Recommended Posts

For en stund siden snublet jeg over en side der en kan slå opp "skikkelige" sjøkart, klippe ut utsnitt osv (dvs. at kartene ser akkurat ut som kart fra hovedserien). Mener det var kystverket som hadde denne sida. Når jeg nå går inn på kystverket får jeg ikke frem de samme kartene, dvs. jeg får frem sjøkart, men de ser temmelig annerledes ut.

 

Noen som vet om denne tjenesten fortsatt er tilgjengelig og i tilfelle hvor?

Link to post
Share on other sites

Hei

Kartene er der du må bare lete. Du sier kartene ser anneledes ut. Da tror jeg du er på digitale sjøkart.

Viss du går på - tegn i høyre øvre hjørne tror jeg du finner sjøkart.

 

Må alikevel si at kartene som lå der tidligere var bedre da en kunne zome lenger inn.

 

hilsen Smaapala

Link to post
Share on other sites

Kystverket oppgraderte kartverket sitt 11/12-2009. Der er nå to muligheter for sjøkart. Både det nye elektroniske sjøkart som finnes i menyen til venstre når du har gått inn i menyen Netttjeneste og kystinfo/karttjenester.

klikker du på den lille + tegent ø.til h. i kartet kommer det opp en meny, hvor du kan klikke på sjøkart og kartdata. da kommer de gamle kartene opp som ser ut som papirkart.

De elektoniske kartene likner mer på kartene i kartplotteren.

Besøk min hjemmeside

Bayliner 2355 Ciera (solgt) Saga 32 (kjøpt)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...