Jump to content

Gjestehavn i Drammen?


bliss X

Recommended Posts

Er seriøst fristet til å ta snekka mi inn til Drammen i slutten av august. Skal på konsert på Buddys og det ville vært fristende å kunne gå tilbake til båten etter konserten og sove der før returen.

 

Det som bekymrer meg litt er hvor trygt det er å la båten ligge ved elva ubevoktet i flere timer?

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde båten i elven utenfor "Glass" i en uke under Elvefestivalen ifjor, og det gikk fint. Dog har jeg hørt historier om innbrudd i båter der, så jeg bodde i båten om natta da festivalen herjet som verst.

 

Er skuffet over at det ikke legges bedre til rette i Drammen for fritidsbåter nå som de har metervis med flotte brygger. Du kan få strøm og vann ved "Skutebrygga", og også i nærheten av "Glass". Men generelt er det dårlig. Blir nok aldri "det nye Tønsberg" pga beliggenheten, men det kan likevel bli mye bedre om noen hadde giddet. Idag er det gratis å ligge overalt på innsiden av broene.

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Nå er grenseverdien 1000 og ikke 100. Jeg er enig med at jeg ville ventet til i svarene på dagens prøve kommer i morgen....

Og nå har kommunen stengt deler av elva for bading.

 

Syns de burde fjerne alt som inviterer til bading når de ikke har kontroll på kvaliteten. En skal ikke sette helsa til innbyggerne på spill.

 

På den andre siden, reagerer ikke folk selv på hvordan vannet ser ut, lukter, smaker? Skjønner jo at småunger ikke har muligheten til å vurdere men...

 

Selv badet jeg på Kalvøya i indre Oslofjord en gang tidlig 90 tall. Ble lokket ut av vakre damer, men den slimete gørra fikk meg fort opp igjen. Det rare var at hauger med folk badet som om alt var i skjønneste orden....

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...