Batdilla Svart 1.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2004 Etter som jeg har fått med meg, er det flere måter å koble timeteller på. Den ene måten (Og mest utbredte?) er å koble det slik at telleren viser antall timer el. anlegget har stått på/tenninga har vært på/o.l. Dette er altså ikke den fulle og hele sannhet. Den andre måten er å koble det slik at det telles kun når motoren er igang. Det er vel ingen tvil om hva som er å foretrekke både når man skal selge og kjøpe båt... Sitér dette innlegget Link to post
SeaMaster175 Svart 10.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2004 Skal kjøpe timetelleren til uka og lurer da på hvor på tenninga den skal festes. En skal på minus på batteriet og en skal på plussen på tenninga. Det er fire steder man kan sette den. Vet noen hvilken? 1. ACC 2. IGN 3. ST 4. BAT På hvilken av disse skal plussen? mvh Jonhei Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 10.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2004 Jeg vet ikke om dette er relevant, men i vår virket ikke timetelleren etter vinterpausen. Under vask av motor/motorrom fant jeg en løs ledning på dynamoen. satte denne på igjen, og da virket timetelleren. Finner det naturlig at det er en sammenheng, for dynamoen går jo bare når motoren går. Hadde ikke andre problemer, og ladet som normalt mens timetelleren var ute av drift. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
SeaMaster175 Svart 12.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2004 Noen som vet hvor på tenninga den skal festes? Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 12.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2004 Noen som vet hvor på tenninga den skal festes? Dette blir litt tipping, men tror ledningene må være slik: 1. ACC = Accesories, typisk stereo som slås av når nøkkelen tas ut 2. IGN = Ignition, tenning 3. ST = Start, styrestrøm til startmotor 4. BAT = Battery, forsyning fra batteri og dynamo Vis min dekoding av tilkoblingene er riktig skal timeteller til 2. IGN. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
SeaMaster175 Svart 12.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2004 Dette blir litt tipping, men tror ledningene må være slik: 1. ACC = Accesories, typisk stereo som slås av når nøkkelen tas ut 2. IGN = Ignition, tenning 3. ST = Start, styrestrøm til startmotor 4. BAT = Battery, forsyning fra batteri og dynamo Vis min dekoding av tilkoblingene er riktig skal timeteller til 2. IGN. Det var det det jeg tnekte meg, så da er det bare å prøve seg frem og satse på at det er IGN... mvh Jonhei Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.