rolk Startet 5.Januar.2010 Link til dette innlegget Startet 5.Januar.2010 Jeg har en altfor stor bløre i kompasset mitt. Skruen for påfylling ser jeg. Kan jeg etterfylle veske selv. Går ut fra at det er sprit som skal på. Kan noen forklare, hvilken sprit osv. Evt. hvem som kan gjøre noe slikt i bergensområdet. Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 5.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2010 Sleipner93 hadde en tråd om samme problem, kanskje du finner en løsning der? https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=35099 Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 5.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2010 Hadde nesten samme kompass (Bergen Nautik) i en sjark jeg hadde tidligere. Fylte opp med 92% HB i påfyllingshullet, funka bra det Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 5.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2010 Fylte opp med 92% HB i påfyllingshullet, Hvor kjøper en 92 % HB ? Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 5.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2010 Tviler på at du får kjøpt det over disk ihvertfall Men sikkert noen hjemmeprodusenter som er igang med å fylle lageret sitt etter jula Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 5.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2010 92%????????nei her lages det bare 95% Sitér dette innlegget Link to post
rolk Svart 5.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2010 Takker for svar. Får gå i kjelleren eg då. Sitér dette innlegget Link to post
FredrikW Svart 5.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2010 Når temperaturen blir lavere enn +8-10 grader i min båt blir det boble i kompasset. Har alltid regnet med dette skyldes at volumet til væsken i kompasset blir mindre pga. lav temperatur. Kanskje det samme hos deg? Har et slikt i min båt, og har alltid bolble når det blir kaldt om høsten: Sitér dette innlegget Link to post
Woody Svart 5.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2010 (redigert) Jeg overhalte dette kompasset, og fylte det med isopropanol, eller som det står på flaska: Sprit, med 2% metylisobutylketon. Lukter som spylevæske Måtte søke konsesjon hos Arcus osv. Et sabla styr. Redigert 5.Januar.2010 av Woody (see edit history) Sitér dette innlegget "It's difficult to build an ugly wooden boat." Link to post
index Svart 5.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2010 Det er nok ikke isopropanol du har brukt, men vanlig etanol. Jeg kjøpte en del av denne sorten fra polet tidligere i jobbsammenheng, og da var det i alle fall etanol.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.