McFog Startet 8.Januar.2010 Del på Facebook Startet 8.Januar.2010 Her kan du følge båttrafikken i Oslofjorden. Du kan bevege deg videre over hele verden. Greit startsted. Basert på AIS data. Se båtens navn,type, fart, bestemmelsted, bilde og historisk kurs. Enkel å bruke. Her finner du kartet! Sitér dette innlegget Link to post
spigney Svart 8.Januar.2010 Del på Facebook Svart 8.Januar.2010 Selv foretrekker jeg denne siden. Den kan vise sjøkart i også. Helt knall å følge med på trafikken når man sitter å gleder seg til sjøsetting. Mvh Spigney Sitér dette innlegget Link to post
McFog Svart 8.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Januar.2010 Stort og oversiktelig men siden går litt tregt.Fint med sjøkart mode.Men får ikke opp båtenes fart, bilde, og historiske kurs og avstandsmåling Artig å følge disse båtene. Hender jeg sitter halve natten. Litt lærerikt er det også! Sitér dette innlegget Link to post
spigney Svart 8.Januar.2010 Del på Facebook Svart 8.Januar.2010 Du får opp en "boble" med info om kurs, fart og i noen tilfeller, destinasjon. Det er også en link til foto av skuta der. Historisk kurs mangler dog... Kona forstår ikke gleden med dette, men på den andre siden forstår ikke jeg gleden med "greys anatomi" og andre serier som surrer over skjermen på kveldene.. Mvh Spigney Sitér dette innlegget Link to post
Kysta Svart 8.Januar.2010 Del på Facebook Svart 8.Januar.2010 (redigert) Prøv også www.marinetraffic.com Redigert 8.Januar.2010 av Kysta (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 9.Januar.2010 Del på Facebook Svart 9.Januar.2010 Er jo greit en gang i blant å kikke litt på skipstrafikken. Sitte i timesvis gidder jeg ikke, viktigere ting i verden enn som så. Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 9.Januar.2010 Del på Facebook Svart 9.Januar.2010 Er jo greit en gang i blant å kikke litt på skipstrafikken. Sitte i timesvis gidder jeg ikke, viktigere ting i verden enn som så. Hei Kommer det en ukjent båt inn fjorden hender det jeg logger meg på for og se hvem det er. Ren nysgjerrighet mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 9.Januar.2010 Del på Facebook Svart 9.Januar.2010 Prøv også www.marinetraffic.com Er et utsnitt fra denne siden McFog har linket inn på sin side. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
skibsplast ohoi Svart 9.Januar.2010 Del på Facebook Svart 9.Januar.2010 Finnes det tilsvarende oversikt for f.eks. Brønnøysund? Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
McFog Svart 10.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Januar.2010 (redigert) Prøv denne lenken til brønnøysund http://taakeposten.com/bronnoysund.html Redigert 10.Januar.2010 av McFog (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
McFog Svart 11.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Januar.2010 Taakeposten har etter oppfordring oppdatert med flere direkte AIS kart: Oslofjorden, brønnøysund, trondheim, og Tromsø. Flere vil komme. Ønsker? Nye kart finner du her mcfog Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.