Jump to content

Trenger man å abonnere på bladet Båtliv?


Pathfinder

Recommended Posts

Nå kom "endelig" bladet Båtliv i posten.

Som abonnent får jeg sånn ca 1 gang pr. uke et nyhetsbrev på mail. Skuffelsen var derfor stor når jeg åpnet siste utgave av bladet for så å finne den ene artikkelen og produktomtalen etter den andre som også har blitt sendt meg på mail. Det var som å lese gammelt nytt. www.batliv.com er en fin nettside men det er jo synd at de skal slippe så mange nyheter på hjemmesiden sin at det blir kjedelig å lese selve bladet.

Er det flere enn meg som har samme oppfatningen?

Link to post
Share on other sites

Men hvis du sier opp abbonementet, så får du vel ikke nyhetene på mail heller lenger..?

 

Forøvrig har jeg sagt opp mitt båtliv abbonement ved nyttår. Abbonerer på Båtmagasinet og kjøper Vi-menn båt. Får holde det.

Selco 11`- Yamaha 15 - Hawk 330 - Yamaha 15 - Askeladden 3050 - Johnson 60 - Rio 550 - Johnson 60 Yamarin 4510- 40 hk Yamaha[/b]Skibsplast 690 - 2,8L Mercruiser

 

Sertifikat: D4 - ROC

Link to post
Share on other sites

Men hvis du sier opp abbonementet, så får du vel ikke nyhetene på mail heller lenger..?

 

Det er riktig det. Jeg kan også velge å ikke motta nyhetsbrev på mail. Men det som står i nyhetsbrevet er bare et par linjer. Trykker man på linken kommer man rett til www.batliv.com der artikkelen står i sin helhet. Så enten må jeg helt slutte å besøke batliv.com for ikke å ødelegge opplevelsen av å lese bladet eller jeg si opp båtliv bladet å bare bruke nettsiden deres. Da går jeg imidlertid glipp av "medlemsfordeler" slik som å søke i gamle artikler etc.

 

www.batliv.com er jo åpent for alle og de selger vel annonsekroner både på nett og i blad men burde ikke være så likt som det er idag.

 

Det burde jo være nok båtstoff å ta av slik at de som abonnerer ikke føler seg snytt.

Link to post
Share on other sites

Og de beste nyhetene om båter og båtliv for jeg jo her på Baatplassen.no!

 

Helt enig. Når det gjelder praktiske tips og diskusjoner som betyr noe så er båtplassen uslåelig. Likevel er det jo kjekkt å leser litt artikler og grei journalistikk. Jeg har hatt båtmagasinet som abo før og kuttet det ut når gikk over til seilbåt. Hadde både Seilas og Seilmagasinet ifjor men har nå bare Seilmagasinet som papirabo. I tillegg abonerer jeg på Practical Boat Owner (elektroniske utgave på nettet - utrolig mye bra. Årsabo 29 pund/år)

Redigert av Fanafjord (see edit history)

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

... men det er jo synd at de skal slippe så mange nyheter på hjemmesiden sin at det blir kjedelig å lese selve bladet.

Er det flere enn meg som har samme oppfatningen?

Må evt. være et problem for utgiverne dette da. At produktet kan leses gratis på nett er vel kun et pluss for alle andre?

Link to post
Share on other sites

Tror egentlig ikke det er et problem for utgiverene. Ikke på kort sikt ihvertfall. De henter vel mesteparten av inntektene fra annonser og da er det vel problemet oss som abonnerer. Bortkasta penger. Siste gang jeg gidder ihvertfall.

Blir som avisene på nett. Mister opplag på papir fordi folk ikke gidder å lese det samme 2 ganger. Jeg har ihvertfall slutta å kjøpe VG slik jeg gjorde daglig. 4.500 kr. spart i året som kan brukes på båt istedenfor.

Link to post
Share on other sites

Holder både båtliv og Båtmagasinet i papirutgave uten nyhetsbrev på mail.

Koser meg med begge i rolige stunder på sofaen. (og i båten)

Begge har både positive og negative sider, så jeg klarer ikke å bestemme meg for hvilket som skal kuttes ut.

Båtliv på nett går for det meste i båtplassen.no, sagaklubben.no og sagaforumet.no

Frod'n

Fjellet nytes best fra fjorden

Medlem i SagaKlubben

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Jeg abonnerer selv på Båtliv, men jeg har aldri sett at de driver noen "masse-distribusjon" av bladet sitt.

En periode hadde jeg ikke bladet og da dukket det opp noen blader i etterkant av oppsigelsen.

Det kan være at budet deres har distribusjonslister å forholde seg til i stedet for at hvert blad er adressert. Det kan være lettere om budet bare distribuere utvalgte blader(slipper sorteringsjobben).

 

For øvrig oppdaget jeg på en tur over til våre Svenske venner et blad som het "Begagnade Båtar". Dette var ikke et blad som inneholdt bruktbåt annonser, men et blad som har spesialisert seg på testing av brukte båter. Jeg kjøpte ikke bladet der og da, men tenkte på det etterpå at dette måtte det da være plass til i Norge også da vel de aller fleste av oss kjøper brukt båt.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Det er jo egentlig en litt trist sak, miljømessig så er pent innpakket blad med plastbeskyttelsen rett i søpla ingen god idè og båtliv betaler vel for å trykke dette bladet så her kunne de nok spart endel på å justere ned opplagstallene skulle man tro.

 

På den annen side, de som har lyst på bladet, gå innom posthuset og sjekk søppelbøtta rundt tiden det kommer ut, det ligger mye gratis der :lol:

Link to post
Share on other sites

Siden jeg er en bedagelig fyr så jobber jeg lite og har litt ledig tid. Denne benytter jeg til bl.a. å slenge innom det lokale biblioteket i Asker, og der kikker jeg gjennom Seilas, Båtmagasinet, Båtliv osv ganske gratis og ofte er det nokså fort gjort. Skulle jeg være så heldig å finne noe av helt spesiell interesse så kan jeg ta en kopi av en side , eller to, mot et svært moderat gebyr eller gå rundt hjørnet til Narvesenkiosken og kjøpe bladet. I kombinasjon med også å ha sagt opp Aftenposten så betyr dette en halv sekk med papiravfall i måneden mot tidligere to fulle sekker! :yesnod:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Førstemann jeg har hørt om som ikke sier ja takk til et par gratis eksemplarer av et båtblad i posten. Du må være "one of a kind" Enzo :lol:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Jeg har sagt opp alle abonnementer jeg hadde !

Aviser, seilmagasinet,seilas osv har bare etterslep på et utenlandsk cruisingblad igjen i tillegg til Svenske krysserklubbens blader.

Vi innså for et års tid siden at det ble veldig lite lesing av blader i papirversjon og samtidig bygde det seg opp en anseelig mengde papirsøppel og det er jo unødvendig.

Jeg får nok post å gå gjennom uansett når jeg er innom jobben og jeg føler ikke at jeg går glipp av noe ved å ikke lese alle disse bladene, skulle det være en spesiell artikkel jeg vil lese så kan jeg låne blad hos en kompis eller kjøpe det

Hadde jeg bodd i hus og bare kunnet dytte det inn i bunken sammen med andre blader så hadde det vært greit men nå gjør vi nå engang ikke det.

Motorbåtblader det leser jeg ikke uansett da jeg ikke har motorbåt.

Link to post
Share on other sites

Trenger og trenger fru Blom, selv så abonnerer jeg på: Båtmagasinet, Båtliv, Båtens Verden og Vi Menn. :thumbsup: Samtidig så kjøper jeg noen engelske magasiner innimellom. Jeg leser mange artikler på nettet, men jeg koser meg da bladene popper ned i kassa. I dag kom både Båtliv og Båtens Verden i kassa, i Båtens Verden stod det en flott artikkel om Astor. Mange av bladene blir med om bord i båten og blir lest grundigere. :cheers_wine:

Torkild, kaptein på Sumi II Askeladden 525 2009 mod. Askeladden 605 2010 mod. Agder 840 2010 mod.

Marex 350 Scandinavia 2007 mod. Med VP D6 350.

 

Medlem av Øvre Bragernes Motorbåtforening - Medlem av KNBF - Medlem av KystPatruljen og OslofjordensFriluftsråd "Blå Vimel=Blå bøye"

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...