LM 605 Svart 2.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2010 Tror du har betalt dobbelt opp? Hos Topp-Fritid (Suzuki) koster en service på en 175 hk. (4-takt), kr. 3290.-, inkl. olje og filter etc. Dette er 2009/2010 priser på en vanlig årsservice eller en førstegangsservice (20 t.) Sitér dette innlegget Link to post
Luco Svart 2.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2010 Nøyaktig pris var kr 6202,- Motor olje 8 stk. 992,- olje filter 309,- bensin filter 199,- gear olje 3 stk. 165,- 5 arbeids timer a kr. 640,- kr 3200 inkludert diagnose test. + MVA = kr. 6202,- Det står pliktig timer og dele liste så det ser ut som en standar pris??? Sitér dette innlegget Link to post
Kiekhaefer Svart 2.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2010 5 arbeidstimer er 3 for mye etter min mening,dette holder ikke. Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 2.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2010 Tror jeg ville tatt en telefon til Erling Sande (hovedimportør), og forhørt meg ang. priser på sevice. Kan ikke skjønne noe annet enn at samtlige forhandlere/verksted under deres" vinger" har nogenlunde samme priser på slike faste servicer. Kan umulig skille så mye mellom to Suzuki verksted for den samme jobben. Sitér dette innlegget Link to post
Kiekhaefer Svart 2.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2010 Sånne useriøse priser undergraver og skader Suzuki`s omdømme og ry på en ufortjent måte, importøren Erling Sande bør underettes om denne saken. Sitér dette innlegget Link to post
Luco Svart 3.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2010 Sendte en forespørsel til suzuki stavanger, her er svaret.... Hva koster 20 timer service på Suzuki 175hk 4-takt 2008 modell? Prisen på Service er 6000.- Inkl Mva Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 3.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2010 Vel er det mye "rart" i båtbransjen, som det altid har vært, med nybåtpriser som kan variere med mange tusen for en og samme båt/motor hos to merkeforhandlere som nesten ligger ved siden av hverandre, men at verkstedprisen på samme reparasjon/service skal variere med flere tusen kroner hos to merkeforhandlere/verksted er jo helt uhørt. Syntes du burde ta denne saken lengre, kan ikke godta å betale dobbelt så mye for samme servicen hos to merkeforhandlere. Sitér dette innlegget Link to post
is_620 Svart 3.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2010 Det følgende gjelder kun normalt hendige fornuftige folk ! ( REF AMERIKANSKE BRUKSANVISNINGER ) Jeg har hatt 4-takt Suzuki siden 1999 og har gjort alle servicer selv. Hvis man har båten på land og det ikke er aller første gang man gjør det , tar det max 2 timer ( inkl 2 kopper kaffi og en sigar ) jeg snakker da om motor olje / filtre - gear olje - ev bensin filter og smøring av grease nipler , inspeksjon av zink etc ( obs suzuki kan ha ekstra zink på plugger i blokka ) hvis man sier 3000kr så bør dette være plenty nok etter min mening. I tillegg trenger man ikke å være redd for slurv når man gjør det selv. At garanti krever at dette gjøres på verksted , tror jeg umulig kan være lovlig , dersom ev havari årsak beviselig skyldes defekt komponent og ikke manglende service. ev ventiljustering , skifte av tannreim for de som har det , samt vannpumpe - kan man gjøre på verksted f. eks hvert 3 eller 5 år - er min mening " if it aint broken dont fix it " eller " if it aint broken , lets open it and find out why ) til slutt - jeg har opplevd defekte plugger - 2 ganger - samt at ved tapping av både gear og motorolje , bør motoren tiltes opp ca 15grader til slutt for å få ut den siste skvetten der all dritten er. se på motoren og tenk etter - eller prøv. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.