Marulf Startet 10.Januar.2010 Del på Facebook Startet 10.Januar.2010 (redigert) Hei, Har hørt om en-polt og to-polte anlegg i båt, men er usikker på forskjellen på disse. Legger ved el.-skjema for min båt. Hvilken type anlegg har jeg? Om det er vanskelig å lese kan jeg sende filen via IM. Gi meg et vink om noen har god greie på slike skjema. Redigert 10.Januar.2010 av Marulf (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 10.Januar.2010 Del på Facebook Svart 10.Januar.2010 Nå er ikke tegningen din slik at jeg klarer og se detaljene i den go jeg kan derved ikke utale meg om anlegget er to polet eller ikke. Men på generelt grunnlag kan en jo si at om begge polene er isolert vekk fra gods er anlegget topolet. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 10.Januar.2010 Del på Facebook Svart 10.Januar.2010 Mail originalfilen til meg så skal jeg legge ut tegningen slik at den er lesbar. ingar@baatplassen.no. Sitér dette innlegget Link to post
Marulf Svart 10.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Januar.2010 Flott, Har sendt deg en mail med originalfilen. Takk for hjelpen Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 10.Januar.2010 Del på Facebook Svart 10.Januar.2010 Sorry, viste seg at originalen er en dårlig scanning og da lar det seg ikke gjøre å få et lesbart resultat uten at filen blir for stor for BP serveren. Har derfor tatt et utsnitt av den 'kritiske' delen og ertattet den originalen filen med denne, se første innlegg. Den viser at anlegget ditt er én-polet, du har ikke separat kabelnett for minus. Viser også at du har en kobling av ladeopplegget som jeg aldri har sett før, der skillediodene er supplert med en ekstra diode for kompensering av tapet, hvordan det fungerer uten at man får permanent strømtrekk vet jeg ikke. Sannsynligvis er tilbakeføringen kun til sense inngangen på regulatoren og at denne ikke trekker strøm. Her er den komplette tegningen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.