Birchwood 320 Startet 10.Januar.2010 Link til dette innlegget Startet 10.Januar.2010 Da var årets første grilling unnagjort. Vi måtte holde oss på land for eg får ikke start på Ford beista for tiden. 10 minus og grillpølser så vart ungene fornøyd. Marsmellows ble det og med kjeks,kaffe attåt. Så nå må eg tine opp motorene så eg kjem meg utpå sjøen att. Det er tydelig at 16 minus er for kaldt uten gløding. Kanskje diesel er frosset hva vet jeg.. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
WhiteShark226 Svart 10.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2010 Tror nokk ikke dieslelen er fryset,men den kan vere tjukk og sei! Du får også kjøpt vinterdiesel! Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 10.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2010 Fakerten og Pleier å starte grillsesongen i februar men ble jo slått ned i støvlene av deg i år. Alltid like morsomt å komme inn på bensinstasjonen og be om grillkull på denne tiden av året. Fordene dine er vel ikke akkurat kjent for sine kaldstartegenskaper men om de har kaldstartfunksjon i innsprøytningspumpen så hjelper det jo en del. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Sjeldenutpå Svart 10.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2010 Bekjente i Annleggsbransjen her på Stord, har slitt som faen siste ukene pga av drittdiesel fra marina... seig som sirup. Tetter filter og "sluch" i slangene. Og det er samma som vi har på båten....fy f... skulle vert forbudt å selge.... Tanker jo fullt på båten om høsten, før vinterdieselen er på plass i pumpene.... Vinterdiesel som skal tåle 32 minus kom på plass for 1mnd siden....... Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Birchwood 320 Svart 10.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2010 Hmmm. Det som er rart er jo at diesel varmeren (Eber) starter og går fint. Merkelig. Har prøvd kaldstart bryter på pumpen og motor startet men stoppet med en gang. Etter det var det dødt.. Får prøve meir i morra. Men vil ikke kinne så veldig mye. Får sette på litt varme i maskin rom og se hva som skjer. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Hansi Svart 11.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2010 Litt varme rundt jernklumpene pleier ofte å hjelpe på ved kulde. Også viktig med masse strøm på batteriene. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 11.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2010 Sett en hårføner i luftinntaket til motoren før oppstart! Motoren starter utrolig mye lettere når den får puste litt varm luft.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Bøljan Svart 11.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2010 Sett en hårføner i luftinntaket til motoren før oppstart! Motoren starter utrolig mye lettere når den får puste litt varm luft.... Har benyttet denne metoden flere ganger. Funker alltid! Sitér dette innlegget Link to post
Johannes Svart 11.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2010 Nå er det rimelig å tro at du har sommerdiesel på tankene, men det behøver ikke å være noe problem. Så lenge båten ligger på sjø vil du vanligvis få endel varme fra sjøen. Det at varmeren fungerer fint tyder også på at dieselen er OK. Hvilken temperatur har du ved motor og tanker? Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 11.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2010 .............. Du får også kjøpt vinterdiesel! Jeg hører stadig dette utsagnet, men hvor får jeg kjøpt denne vinterdieselen? De fleste må vel ta til takke med å fylle det som bensinstasjonene leverer fra pumpene sine ? Om det er vinter- eller sommerdiesel er jo ikke noe som kundene kan avgjøre. Tror de fleste bensinstasjonene her i distriktet får sin bensin/diesel fra samme tankanlegg ( Shell ) så da innbiller jeg meg at det er stort sett samme dieselen på "alle pumpene" i distriktet? Jeg har iallefall aldri sett noen dieselpumpe merket spesiellt - vinterdiesel. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 11.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2010 Man burde vel kunne lage sin egen vinterdiesel ved å tilsette noen % parafin samt litt totaktsolje i tanken hvis du vet hvor mange liter du har igjen ? Sikkert noen som vet om det går, og hva % skal være. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Bartesam Svart 11.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2010 Vinterdieselen er vel utspedd med inntil 50% parafin den Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Johannes Svart 11.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2010 På marinaer som i hovedsak leverer diesel i sommersesongen blir det gjerne ikke fylt vinterdiesel. Pumpene merkes ikke spesielt med hvilken temperatur den aktuelle dieselen feller ut voks. Voksen tetter filtrene. Tidligere var det mest vanlig å tilsette dieselen lette komponenter, f.eks Parafin, i vintersesongen. Nå er det mere vanlig å tilsette flytforbedrer. Hvor mye som tilsettes avhenger av hvor dieselen skal leveres/brukes. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 11.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2010 Hvis eberen går er det vel bare å la den blåse en stund i motorrommet, hvis det går å få til uten for mye styr. Hos med kan jeg bare ta av slangen på dyse til en av kabinene om ønskelig. Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 13.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2010 Du verden du verden. Grunnen til motor ikke startet var ikke kulden. Det var kald starten. Den ville ikke slippe. Dro den ut med fingrene og da startet beistet med en gang. Den andre motoren var motsatt, der hang ikke kaldstart inne og måtte holde den inne med fingeren så startet den og.. Snålt eller hva. Tror desse pumpene er gode for utskiftning/overhaling Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.