mingebretsen Startet 11.Januar.2010 Del på Facebook Startet 11.Januar.2010 Hei, Jeg er altså student på en medieskole. Driver egentlig med fotografi, men på skole kommer andre fag man ikke nædvendigvis har like stor lidenskap for. Så, jeg skal nå lage en webside med informasjon, tips og triks for folk som vil begynne å seile. Ser for meg beskrivelse av de forskjellige "tingene" på dekk, og hvordan bruke disse når man seiler. Noen som har konkrete tips til hva av informasjon som bør være med? Hva lurte du på når du ville begynne å seile? Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 11.Januar.2010 Del på Facebook Svart 11.Januar.2010 (redigert) Det finnes jo en drøss med bøker for folk som ønsker å lære seiling. Så du kan sikkert hente en del tips derfra på hva du bør inkludere. Ellers hadde jo Seilmagasinet en serie som het "Turseilerskolen", som er et sett artikler du kan få tak i som PDF hos dem. Redigert 11.Januar.2010 av Framtia (see edit history) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
McEwan Svart 11.Januar.2010 Del på Facebook Svart 11.Januar.2010 Kanskje satt opp noen aktiviteter "step by step", eller trinn "en-to-tre" som agent Oso ville sagt det, feks klargjøring av båt før avreise, klargjøre og heise seil osv. Man kan lese mye fra bøkene, det jeg ofte savnet var konkret informasjon om de faktiske aktivitetene. Feks hva innebærer det å heise seilene, hva bør en være obs på og rekkefølgen i aktiviteten. Mye er jo selvfølgelig selvforklarende når du faktisk sitter i seilbåten, men det er alltid kjekt med flere båtrelaterte nettsider :) Sitér dette innlegget Link to post
mingebretsen Svart 15.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Februar.2010 Hei og takk for tips:) Jeg er ingen expert i hverken webdesign eller seiling, men man må jo gjøre så godt man kan;) Hadde vært fint om dere tok en titt på sida og kom med tilbakemelding på feil, mangler eller ting som bør endres. http://elevarbeid.mediegymnaset.no/Kristia...r/mg08a/markus/ Sitér dette innlegget Link to post
JanB Svart 15.Februar.2010 Del på Facebook Svart 15.Februar.2010 Hei. Det viktigaste for deg i denne samanhengen er vel øvinga i å laga web-sider, ikkje det segl-faglege. Eg kan ikkje så mykje om dette, men veit litt om kva som blir kravd innan mediebransjen. Og skal du få ein god karakter, og for den saks skuld koma deg vidare i medieverda, bør du nok skjerpa rettskrivinga. Ein del av skrivefeila kan nok enkelt lukast ut med eit ordrettingsprogram. Interessant å merka seg at talefeil som spreier seg i munnleg språk, no også dukkar opp i det skriftlege. T.d. "kjøte to tau". Lukke til vidare, både med seglinga og medieutdanninga. Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
mingebretsen Svart 15.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Februar.2010 Hehe, takk for tilbakemelding. Skal ærlig innrømme at jeg ikke er noe mester i rettskriving ja, derfor driver jeg svært lite med dette. Er fotograf jeg jobber som:) men skal få rettet skrivefeilene! :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.