Jump to content

Stavanger Motorbåtforening henger ut sine medlemmer

SRA

Recommended Posts

Eg ser ikkje problemet her.

Ifølgje artikkelen har Jan Magne Tangerås varsla eigarane av synkeferdige båtar så langt det har vore muleg, men no gidd han altså ikkje meir. At folk ikkje tek vare på båtane sine i vinter er jo eit aktuelt problem. Fokus på problemet i avisa kan jo vere positivt, då folk får ei påminning.

Om folk vert fornærma fordi nokon kommenterer at båtane deira sekk pga. manglande vedlikehald får det strengt tatt vere deira problem.

Redigert av Steinsvik (see edit history)

jeg har tydeligvis ikke helt samme oppfatning som majoriteten da jeg reagerte på at de har stilt seg foran en av deres medlemmers båter som har sunket av uviss grunn. Jeg mener at de burde konsentrert seg mer om driften av havna enn å ta seg tid til åtipse og stille opp i avisen.

Men ingenting er bedre enn at dette er god takt og tone overfor kundene/medlemmene sine.

Det har alltid vært god utnyttelse av havneavgiften i Hillevågsvannet hele året, og det skal mer enn litt is til før en rogalending kaster bort penger på en båtplass som ikke er i bruk.

Vi er kanskje ikke helt som andre folk her borte, for her vinterlagres seilbåtene stående uten mast, i motsetning til andre landsdeler hvor seilbåtene vinterlagres på land liggende med mast. :giggle:

Selvfølgelig er ikke båtplassen avhening av verdien av båten som ligger det. "Flotte fartøy" som ligger år inn og år ut uten å bli brukt opptar båtplasser, som ellers kunne bli brukt av noen som vil være på sjøen, har jeg ikke sansen for.

Dette er noe jeg selvfølgelig ikke har noen offisiell statistik på; men jeg TROR at de båtene jeg kaller vrak sjelden blir brukt i forhold til båter som blir tatt vare på.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...