SRA Startet 11.Januar.2010 Del på Facebook Startet 11.Januar.2010 Henger ut sine egne medlemer i avisen mangler nok noe takt og tone da.... Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 11.Januar.2010 Del på Facebook Svart 11.Januar.2010 Jeg oppfatter det slik at det er en som heter Jan Warhaug som uttaler seg om sitt ”uhell” med sin båt, og at Jan Magne Tangerås uttaler seg generelt på foreningens vegne uten å nevne navn. Er det noe jeg ikke har fått med meg siden jeg oppfatter artikkelen som helt grei? Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 11.Januar.2010 Del på Facebook Svart 11.Januar.2010 (redigert) Eg ser ikkje problemet her. Ifølgje artikkelen har Jan Magne Tangerås varsla eigarane av synkeferdige båtar så langt det har vore muleg, men no gidd han altså ikkje meir. At folk ikkje tek vare på båtane sine i vinter er jo eit aktuelt problem. Fokus på problemet i avisa kan jo vere positivt, då folk får ei påminning. Om folk vert fornærma fordi nokon kommenterer at båtane deira sekk pga. manglande vedlikehald får det strengt tatt vere deira problem. Redigert 11.Januar.2010 av Steinsvik (see edit history) Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Hafrsfjord Svart 11.Januar.2010 Del på Facebook Svart 11.Januar.2010 (redigert) Det var iallefall betydelig større aktivitet i havna av folk som måkte snø o.l. dagen etter oppslaget i RA, enn dagen før oppslaget Må vel kanskje skrive: det virket som om det var betydelig mer aktivitet........... Redigert 11.Januar.2010 av Hafrsfjord (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 11.Januar.2010 Del på Facebook Svart 11.Januar.2010 mangler nok noe takt og tone da.... Nei. Det synes jeg ikke Positivt artikkel, og de som føler seg truffet - fortjener det kanskje. Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 11.Januar.2010 Del på Facebook Svart 11.Januar.2010 De har vel gått lei av båteiere som blåser i båtene sine. Forståelig at det rakner til slutt da Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
SRA Svart 11.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Januar.2010 jeg har tydeligvis ikke helt samme oppfatning som majoriteten da jeg reagerte på at de har stilt seg foran en av deres medlemmers båter som har sunket av uviss grunn. Jeg mener at de burde konsentrert seg mer om driften av havna enn å ta seg tid til åtipse og stille opp i avisen. Men ingenting er bedre enn at dette er god takt og tone overfor kundene/medlemmene sine. Sitér dette innlegget Link to post
TrondT Svart 11.Januar.2010 Del på Facebook Svart 11.Januar.2010 Kan jo hende at eieren av båten på bildet tar seg en tur nå da... TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
S/Y Emma Svart 11.Januar.2010 Del på Facebook Svart 11.Januar.2010 Eigaren av båten er jo ikkje akkurat identifiserbar ut i frå biletet av ein synkeferdig småbåt... Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
logget av Svart 11.Januar.2010 Del på Facebook Svart 11.Januar.2010 Det er nok en misforståelse for jeg ser ikke noen båter som er i fare for å synke. Den på bilde er jo frosset fast i isen, og når isen smelter så starter jo lendepumpa. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 11.Januar.2010 Del på Facebook Svart 11.Januar.2010 I alle år her på BP har vestlendingene ristet på hodet og fleipet med oss østlendinger som setter båten på land før vinteren og isen kommer. Nå vet dere hvorfor Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
TrondT Svart 11.Januar.2010 Del på Facebook Svart 11.Januar.2010 ...så starter jo lendepumpa. Høres ut som litt av en apparatus...men hva brukes den til i en båt? TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Honduras Svart 11.Januar.2010 Del på Facebook Svart 11.Januar.2010 Det er apparaturen seilbåteiere bruker til å reise masta... er det ikke det da.. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Hafrsfjord Svart 11.Januar.2010 Del på Facebook Svart 11.Januar.2010 I alle år her på BP har vestlendingene ristet på hodet og fleipet med oss østlendinger som setter båten på land før vinteren og isen kommer...... Nå låg vel den avbildede båten slik mens vannet var flytende også, så det er nok ikke isen som har senket den Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 11.Januar.2010 Del på Facebook Svart 11.Januar.2010 Det har alltid vært god utnyttelse av havneavgiften i Hillevågsvannet hele året, og det skal mer enn litt is til før en rogalending kaster bort penger på en båtplass som ikke er i bruk. Vi er kanskje ikke helt som andre folk her borte, for her vinterlagres seilbåtene stående uten mast, i motsetning til andre landsdeler hvor seilbåtene vinterlagres på land liggende med mast. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 11.Januar.2010 Del på Facebook Svart 11.Januar.2010 Kjenner en som har båt i Hillevågsvannet. Har sagt flere ganger at han må ned å måke snø fra kalesjen. Får bare som svar at han ikke bryr seg. Båten er en gjenstand uten følelser. Slikt gidder han ikke bruke tid på om vinteren. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
bjorngb Svart 11.Januar.2010 Del på Facebook Svart 11.Januar.2010 Synrs ikke dette er uthenging av noen. Men det er vel heller et problem at folk har båtene liggende bare for å ha båtplass når de endelig har fått. Så ligger vrakene der og opptar verdifulle båtplasser Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 11.Januar.2010 Del på Facebook Svart 11.Januar.2010 Veldig fint at båtforreningen tok seg tid til å gå ut med dette. Det gavner alle. De som lar seg fornærme av dette har muligens litt snømåking å få unna? Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 11.Januar.2010 Del på Facebook Svart 11.Januar.2010 Har full forståelse for at Tangerås uttaler seg slik han gjør. Det er han og de andre ansatte i foreningen som får mye av arbeidet som oppstår når båtene går ned. Ikke tvil om at det er en del båteier som trenger et spark i baken fra tid til annen. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Jonas Svart 11.Januar.2010 Del på Facebook Svart 11.Januar.2010 Så ligger vrakene der og opptar verdifulle båtplasser Verdien av båtplassen er vel ikke avhengig av hvilken "båt" som ligger i den. Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 11.Januar.2010 Del på Facebook Svart 11.Januar.2010 Selvfølgelig er ikke båtplassen avhening av verdien av båten som ligger det. "Flotte fartøy" som ligger år inn og år ut uten å bli brukt opptar båtplasser, som ellers kunne bli brukt av noen som vil være på sjøen, har jeg ikke sansen for. Dette er noe jeg selvfølgelig ikke har noen offisiell statistik på; men jeg TROR at de båtene jeg kaller vrak sjelden blir brukt i forhold til båter som blir tatt vare på. Sitér dette innlegget Link to post
mask Svart 11.Januar.2010 Del på Facebook Svart 11.Januar.2010 Hvor ofte eller sjelden folk bruker båtene sine skal vel ikke avgjøre hvem som får båtplass, hvis en bruker båten en gang i året så må vel det rettferdig gjøre å ha en slik plass. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 11.Januar.2010 Del på Facebook Svart 11.Januar.2010 hvis en bruker båten en gang i året så må vel det rettferdig gjøre å ha en slik plass. Da kan de heller ha båtene på hotell og sjøsette båten den gangen de skal bruke den. Det er strengt tatt 10 års venteliste på båtplass. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Hansi Svart 12.Januar.2010 Del på Facebook Svart 12.Januar.2010 Ser ingen etiske problemer med artikkelen det refereres til. Heller tvertimot. Ser ut som at enkelte trenger et spark i ræva for å få fingeren ut. Sitér dette innlegget Link to post
mask Svart 12.Januar.2010 Del på Facebook Svart 12.Januar.2010 Det er strengt tatt 10 års venteliste på båtplass. Da må jo folk være tidligere ute og søke på båtplass, kjøper ikke argumentet ditt. Vanlig policy er vel og sette seg opp på venteliste til det blir ledig båtplass. Det er langt fra alle båtforeninger i dette land som har lagringsplasser til båtene på land Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.