Odmar Startet 12.Januar.2010 Del på Facebook Startet 12.Januar.2010 Jeg er intiresert i tekniske data for en mainisert Volvo B 20. Jeg har en ide om at dette er en motor som ble brukt i Draco båtene på 70 og 80 tallet. Er det noen som kan hjelpe meg med tekniske data på denne motortypen? Sitér dette innlegget Jo fler leketøy, jo bedre... Link to post
kjetika Svart 12.Januar.2010 Del på Facebook Svart 12.Januar.2010 Se i dokumentarkivet. her Sitér dette innlegget Link to post
Odmar Svart 12.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Januar.2010 Takker - så er det hjem å lese.....kommer sikkert med fler spørsmål... Sitér dette innlegget Jo fler leketøy, jo bedre... Link to post
Odmar Svart 14.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Januar.2010 (redigert) Hva er det man skal se etter når en skal kjøpe en brukt B20. Er det noen fallgruver? Ser det er motorer som har vært saltvanskjørt og noen som har vært kjørt med lukket kjøling, hva er forskjelden? Tåler den saltvanskjøling? Redigert 14.Januar.2010 av Odmar (see edit history) Sitér dette innlegget Jo fler leketøy, jo bedre... Link to post
volvo_penta_ Svart 15.Mars.2010 Del på Facebook Svart 15.Mars.2010 Driver med restaurering av en B20 selv så har vært borti noe av det samme. Forskjellen på om motoren har vært saltvannskjørt eller gått med lukket kjøling er ganske vesentlig for motorens tilstand. Har den gått med lukket system har ikke saltvannet vært i kontakt med motoren, men kun vanlig kjølevæske som er langt mindre skadelig. En B20 som går med direkte saltvannskjøling regnes å ha en levetid på 7-10 år?? Skal du rstaurere en slik motor selger iglebæk motor i kr. sand marisiserte biltopper som kun har gått med glycol som kan være et alterativ. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 15.Mars.2010 Del på Facebook Svart 15.Mars.2010 Den største fallgruven er å kjøpe en b20, altså lillebror når de finnes en storebror med meir futt uten nevneverdig meir vekt. ;) Sitér dette innlegget Link to post
Diesel248 Svart 15.Mars.2010 Del på Facebook Svart 15.Mars.2010 Den største fallgruven er å kjøpe en b20, altså lillebror når de finnes en storebror med meir futt uten nevneverdig meir vekt. Njaa? Motoren får det fint da. Med tanke på liten litereffekt. Da varer motoren lenger. Og det er bra! Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
Bearded Beast Svart 15.Mars.2010 Del på Facebook Svart 15.Mars.2010 vel men nå er hk pr liter mindre i den større b23.. og det er bra Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.