Jump to content

Tekniske data for en marinisert Volvo B 20


Odmar

Recommended Posts

  • 2 måneder senere...

Driver med restaurering av en B20 selv så har vært borti noe av det samme. Forskjellen på om motoren har vært saltvannskjørt eller gått med lukket kjøling er ganske vesentlig for motorens tilstand. Har den gått med lukket system har ikke saltvannet vært i kontakt med motoren, men kun vanlig kjølevæske som er langt mindre skadelig. En B20 som går med direkte saltvannskjøling regnes å ha en levetid på 7-10 år?? Skal du rstaurere en slik motor selger iglebæk motor i kr. sand marisiserte biltopper som kun har gått med glycol som kan være et alterativ.

Link to post
Den største fallgruven er å kjøpe en b20, altså lillebror når de finnes en storebror med meir futt uten nevneverdig meir vekt.

 

Njaa? Motoren får det fint da. Med tanke på liten litereffekt. Da varer motoren lenger.

 

Og det er bra! :flag:

Norsk motorhistorie --> Still going strong :smiley:

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...