Jump to content

Verksted i Oslo som kan reparere i sommer?


Guest Edgar

Recommended Posts

Hei vært leser av dette forumet en tid og er en relativt fersk lystbåt eier. Jeg har forsøkt å finne er verksted som kan hjelpe meg med noen ting som må repareres/utbedres på min båt, men det ser ut som en håpløs oppgave. Finnes det virkelig ingen verksted i oslofjorden som tar inn en 31 fots motorbåt, evt. som reiser ut til en marina for å utføre slike oppdrag?

 

Det som skulle vært gjort er: reparere feil på hydraulik på høydejusteringene på motordrevene, Tettet en vannlekasje som er oppstått i vinter, montert et ekkolodd. I tillegg hadde jeg håpet å få montert en baugpropell.

 

Håper på konstruktive innspill om hvor jeg kan henvende meg, sikkert mange der ute som mener jeg kunne gjort dette selv, men desverre har jeg for lite erfaring med dette tilå starte på det.

 

Hjelp noen?

Link to post
Share on other sites

Det er nok ekstra vanskelig om sommeren. Prøv igjen utpå høsten, så er det mye enklere. Jeg skjønner jo at du vil ha det gjort med en gang, men det vil alle andre også. Dessuten er det ferietid på verkstedene også.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Guest Edgar

Litt av årsaken til problemet mitt var at jeg hadde avtale med et selskap som skulle ordne dette samt konservering av motoren i vinter. Disse konserverte motoren og dreit i det meste annet. Skulle selfølgelig fulgt det opp, men er oppdratt til å stole på folk, så når våren kom og jeg oppdaget dette har gjentatte purringer ført til at de aldri ringer tilbake. Ikke har de levert tilbake et sett med nøkler til kahytten heller.

 

Sånn havnet problemet opp midt på sommeren i steden for på høsten. Føler at denne båtsesongen er helt spolert og at jeg bare får belage meg på å vente til neste sommer :(

 

Jeg prøver La-sa.

 

Er det bedre om jeg drar litt mer ut av indre oslo-fjord? Båten er kjørbar så jeg kan kjøre til verksted.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...