Mulligan Startet 14.Januar.2010 Link til dette innlegget Startet 14.Januar.2010 Noterer meg i en annen tråd at noen skal ha seg frabedt å få bortkoblet sin landstrøm i gjestehavn slik at andre kan koble på. Jeg har alltid sett på det som greit, enten det er jeg som bortkobles eller at jeg kortvarig bortkobler andre for å sette inn splitteren. Hvordan oppfattes dette rundt omkring? De fleste gjestehavner har jo skilt med "Kun lading". For ordens skyld, det eneste ombord hos meg som kobles på er en dobbeltisolert lader. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 14.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2010 Ser ikke på dette som noe problem i det hele tatt... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Superkul Svart 14.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2010 burde ikke være et problem - Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
S/Y Emma Svart 14.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2010 Så langt det er råd bør ein vel informere om/spørje om det er greit at ein koplar ut straumen nokre sekund... Men elles er det relativt problemfritt. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
CB. Svart 14.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2010 (redigert) En kan da ikke koble bort strømmen til en annen som har koblet til ???, spesielt ikke om en har betalt for det. Kort borkobling for evt kobling av spltter burde være greit så lenge en er sikkert på at en ikke har feil med sitt annlegg Det naturlige er å spørre vedkommende som er koblet på først, er da kl 04 om morgenen da får en heller vente. Redigert 14.Januar.2010 av Contraband (see edit history) Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
OT-flyktning Svart 14.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2010 Mener også at det bør være greit, men har selv opplevd at vedkommende på no-time var ute på brygga for å kjefte på meg. At man også betaler selv om man henger på med en forgrening er en selvfølgelighet. Også at man helst spør (tror det var poenget ved at Mulligan skrev at et var kl 03:00) og at sikringen ikke overbelastes. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 14.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2010 Svar er vel egentlig nei, for eg spør alltid om lov. Er det ingen ombord i evt båt, så tar eg meg tilrette sjølvsagt. ser eg ingen problem med dette. Det hender vi går fra båt til båt også, men då i samarbeid Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Marida Svart 14.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2010 Enig med Contraband. Spør først. Å ta seg til rette skaper ingen god stemning på brygga. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 14.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2010 Jeg ville vært atskillig mer forbanna om noen vekket meg kl 03:00 for å spørre enn om vedkommende gjorde det uten å spørre. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 14.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2010 Er det kun en 5-6 A kurs og noen kopler seg inn på meg ryker sannsynligvis sikringa, selv om bare laderen min er på. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 14.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2010 Synes man skal spørre først. Man vet ikke hva den som er tilkoblet bruker/trenger, så da synes jeg det er minimum av høflighet. På nattestid og uten folk ombord, ville jeg ventet. Sitér dette innlegget Link to post
SRA Svart 14.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2010 Har man koblet seg til et strømanlegg som er felles - så er det ja ....felles og man må godta at andre kobler seg på. Men sjøl pleier jeg å spørre sånn for syns skld hvis det passr Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 14.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2010 Det er ikke tillatt å bruke ”forgreninger”. Utkobling bør ikke forekomme under belastning for det ødelegger kontaktene. Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 14.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2010 Her på desse kanter har mange gjestehavna dårlig med strøm på kaiene. Mange plasser består landstrømmen av en kabeltrommel som står midt på bryggen som båtene kan koble seg til. Ved mange forgreininger etter trommelen, så blir det jo knapt med strøm etterkvart. Er ikke uvanlig at sikringene går noen ganger iløpet av kvelden... Syns folk bør slå av varmtvannstanken og kun bruke batterilader slik at strømmen rekker til flere. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 14.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2010 Hei. På bildet under (Gullholmen Sverige) var det godt under 200volt, så jeg holdt meg godt unna det strømuttaket. Flere av ledningene var varme, men sikringene intakt. Jeg misstenker de for å være brent fast i PÅ-stilling! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.