avmønstret5 Startet 16.Januar.2010 Del på Facebook Startet 16.Januar.2010 Vinteren er tid for båtdrømmer, og noen drømmer om en ny båt, større eller mindre, mer praktisk, dyrere eller billigere, seil eller motor. Hva med en tråd om det vi drømmer om, og noen grunner for det? Kan begynne med meg selv. Ser to - tre muligheter alt etter økonomi og helse: 1.Som pensjonist kan jeg tenke meg en mindre båt, en sjødyktig seiler m/tak (motorseiler) ca 28-31 f hvor jeg kan utforske hele kysten og Østersjøen med. 2. En liten sjark 19-22 f for fiske og helgeturer. 3. En påhengerbåt som også seiler 12- 14 f f. eks. finske Therni. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 16.Januar.2010 Del på Facebook Svart 16.Januar.2010 Tett båt....kalesjefri...brede dollbord... rekverk ytterst...fly til 5... seng til 6-7...helst ac + dinette(3kabiner)....helst 18-20 knop....helst enkel installasjon og baugpropell..... Plass til egne barn og kanskje ein overnattingsgjest i ny og ne. Så...hva slags skip blir det? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Bergen dørk Svart 16.Januar.2010 Del på Facebook Svart 16.Januar.2010 Likte din, Sæbø - det er dit jeg vil også....og hva er din konklusjon for denne drømmen, da? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
TrondT Svart 16.Januar.2010 Del på Facebook Svart 16.Januar.2010 Tett båt....kalesjefri...brede dollbord... rekverk ytterst...fly til 5... seng til 6-7...helst ac + dinette(3kabiner)....helst 18-20 knop....helst enkel installasjon og baugpropell.....Du sier ikke noe om ny eller brukt, gammel eller ny...Princess 414 er jo et alternativ, den har ihvertfall kabinløsningen du skisserer. eneste er vel at denne bare finnes med to motorer... TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Sjeldenutpå Svart 16.Januar.2010 Del på Facebook Svart 16.Januar.2010 ....og hva er din konklusjon for denne drømmen, da? Vanskelig. Og lett for å bli stygg, eller svindyr for oss.... Søk på finn på Osvik, Steinar Bastesen har ein slik for salg nå. Hans er ikkje noko smykke, og ennå 2-300.000.- for dyr i forhold til det markedet ville gi for andre liknandes i fjord. Så må man inngå kompromiss da....og gjerne ha dobbelinstallasjon......snufs... Då ender eg på fleire alternativ, Princess 414, Fairline 36 turbo, Failine fourty, Birchwood 37TS, Neptunus 106AC. Ellers så finnest romslige båter uten AC, som Fjord 1001, Coronet 40. Men Sun 33 virker kjekk også ! Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Lars H. Svart 16.Januar.2010 Del på Facebook Svart 16.Januar.2010 Hei. Jeg har kun hatt en båt, en Saga 27 som jeg kjøpte et år gammel i 1987. Den har jeg fremdeles, og kommer vel til å ha den til jeg går i graven. Men hadde jeg hatt råd, vunnet i Lotto eller noe slikt, kunne jeg godt tenkt meg en lukket båt. Men den må ikke være for stor. Og da er det kun et valg for meg: Saga 315. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
"Mathilde" Svart 16.Januar.2010 Del på Facebook Svart 16.Januar.2010 Tja. Noe særlig større båt kunne jeg ikke tenke meg. Måtte blitt noe rundt 34 fot. Båtplassen min begrenser det bl.a. Kunne kanskje vært aktuelt å prøve et nytt merke. F.ks Dufour 34, som er en båt jeg har sett på en stund. Eller en HR 34 med noe mer sedate seilegenskaper, men som til gjengjeld er en båt med mer sjel. Problemet med sistnevnte er bruktprisen, som jeg mener er vel stiv. 1,1-1,3 mill for en 10 år gammel båt... hmmmm. Sitér dette innlegget Link to post
Hallais Svart 16.Januar.2010 Del på Facebook Svart 16.Januar.2010 ...Så...hva slags skip blir det? Kansje du nærmer deg en Husky Dane på 28 fot?, men som har "bare" 5 soveplasser og går ikke 18-20 knop, men "bare" 6,8 knop , ellers er det mye av det du etterlyser Sitér dette innlegget Krokede ror gjere lang fjord. Mvh, "Minitrawler" Hallais Link to post
Ben Sin Svart 16.Januar.2010 Del på Facebook Svart 16.Januar.2010 Vår neste båt blir ca 14 meter høyere, meteren mer dyptgående og en tre fire fot lenger. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 16.Januar.2010 Del på Facebook Svart 16.Januar.2010 Eller en HR 34 med noe mer sedate seilegenskaper, men som til gjengjeld er en båt med mer sjel. Problemet med sistnevnte er bruktprisen, som jeg mener er vel stiv. 1,1-1,3 mill for en 10 år gammel båt... hmmmm. Du får HR34 2002-2004mod til ca 1,2 , det er ikke 10år,en Dufour 34 i modell 03-06 får du for rett under millionen , å legge på 200000.- og få en HR av samme modell anser ihvertfall jeg som en kupp , HRn er virkelig verdt de kronene Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 16.Januar.2010 Del på Facebook Svart 16.Januar.2010 Ok, Enzo. Du er vel rette mann til å uttale deg. Du har vel vært eier av begge disse båttypene, om jeg ikke husker feil. Var det rorkult i din HR, eller var det ratt? Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 16.Januar.2010 Del på Facebook Svart 16.Januar.2010 Rorkult i min , var flere til salgs med ratt men den båten er en "rorkultbåt" fantastisk båt jeg kan anbefale på det sterkeste Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 16.Januar.2010 Del på Facebook Svart 16.Januar.2010 Ikke godt å si, vanskelig å bestemme seg for hvor mye en skal legge i det. Det jobbes med saken. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 16.Januar.2010 Del på Facebook Svart 16.Januar.2010 Jeg fikk solgt min 27 fots Bayliner i dag, og fikk tilslaget på en 36 fots flybrigdebåt i England i går, så da har vel jeg båt å vokse i for en stund. Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 16.Januar.2010 Del på Facebook Svart 16.Januar.2010 Gratulere med nye båten, Tom Rør. Når skal du hente den? Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
:båt1 Svart 17.Januar.2010 Del på Facebook Svart 17.Januar.2010 Drømmebåten må vet være Saga 35 snekke nydelig båt min neste båt blir sansynligvis en skilsø 27 snekke nydelig båt det å Sitér dette innlegget Link to post
Elmer Svart 17.Januar.2010 Del på Facebook Svart 17.Januar.2010 Jeg drømmer om en trawler av en eller annet slag. GB er en av favorittmerkene her. Disse kombinerer for meg det ypperste av viktige elementer i enbåt: De er romslige, koselige, stor fly, stor inneplass, god takhøyde. Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 17.Januar.2010 Del på Facebook Svart 17.Januar.2010 ja når jeg blir rik blir det nok en Grand Banks på meg å Sitér dette innlegget Link to post
succes 42 1980 Svart 17.Januar.2010 Del på Facebook Svart 17.Januar.2010 ja neste båt blir vell en stud til har fått drømme båten. Men vis det skal bli noen neste og det blir det nok for jeg har jo 2 år igjen på og bli 40 .En pilothus båt bygd av yaht verft i nederland 46 fot i stål nydelig Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 17.Januar.2010 Del på Facebook Svart 17.Januar.2010 hvorfor ikke bare kjøpe en DeFever 49 Pilothus da de er perfecte Sitér dette innlegget Link to post
succes 42 1980 Svart 17.Januar.2010 Del på Facebook Svart 17.Januar.2010 JA det er mange flotte båter blir lenge til neste båt har som sakt tidligere fåt tak i drømme båten . Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 17.Januar.2010 Del på Facebook Svart 17.Januar.2010 Gratulere med nye båten, Tom Rør. Når skal du hente den? I slutten av mars er planen. Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 17.Januar.2010 Del på Facebook Svart 17.Januar.2010 Blir høyst sannsynlgivis boende i utlandet fra juni 2011 til sommeren 2012. Da er planen å selge Rivieraen til høsten eller våren 2011 og kjøpe en Swft Trawler 34 når jeg kommer hjem - eller noe liknende. Sitér dette innlegget Link to post
TrondT Svart 17.Januar.2010 Del på Facebook Svart 17.Januar.2010 I slutten av mars er planen. Hva ble kjøpt? Og hvordan ender du opp økonomisk, sammenlignet med å kjøpe her på berget? TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Tom Rør Svart 17.Januar.2010 Del på Facebook Svart 17.Januar.2010 (redigert) Hva ble kjøpt? Og hvordan ender du opp økonomisk, sammenlignet med å kjøpe her på berget? Jeg kjøpte en Birchwood 360 Challenger 2000 mod. Den måtte jeg betale 90000 pund for, så det ble litt dyrere enn jeg hadde håpet. Grunnen til at jeg allikevel kjøper den, er at jeg fikk "godfølelsen" når jeg var på befaring.Den kommer på 1150000 ca, med transportkostnader og moms/hk.avg.etc. Det blir jo en del mer også, men det kommer fra et annet budsjett . Sånn som løfting ut og opp av vannet ifbm.survey, samt selve syrveyen.Service på motorer må jeg stå for også, men sånt slurver man jo ikke med siden den skal kjøres hjem på egen kjøl.Her er en link til båten.Likte den jeg ihvertfall. http://www.dickies.co.uk/usedboats.asp?rPa...boat_id=2144064 Redigert 17.Januar.2010 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.