Jump to content

Hva blir min neste båt ?

avmønstret5

Recommended Posts

Vanskelig å si...kan bli både større og mindre, med og uten seil...har brukt båten mindre enn tenkt da jeg kjøpte den, selv om 09-sesongen ikke var helt håpløs. Har tenkt på å selge IF'en og kjøpe noe mindre, kanskje en snekke eller en båt med påhenger, hardtop og kalesje for kjappe skjærgårdsturer. Men hver gang jeg er ombord i IF'en tenker jeg at denne kan jeg ikke selge. Den beholdes nok derfor inntil videre. Om vi ikke legger seilingen på is har jeg etterhvert lyst på noe litt større og romsligere (de fleste båter er romsligere enn IF). Kanskje en Fenix? Om økonomien skulle tillate det er Hanse 320 en båt jeg liker veldig godt, men det er nok ikke realistisk på mange år.

To muligheter her for tiden, det ene er en DS seilbåt med innvendig styreposisjon, det andre er en trawler... Begge rundt 40 fot... Frågan er hvor mye penger en skal bruke på båten... Skal se på en mulig kandidat, 40 fots DS i slutten av måneden.... Dog har vi et noe lengre perspektiv på båtkjøp, noe avhengig av når vi vender nesen mot kongeriket Norge igjen..

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Hva regnes det avgifter av når du tar den inn til norge?

blir det HK-avgift + kjøpssummen * MVA?

De (vi) skal ha moms på kjøpet, samt moms på frakten(dieselen som jeg brenner opp nede i Europa).

Samt hk. avgiften, som jeg regnet ut til 190,50 inkl.mva.pr.hk.

Det er ikke gratis, men allikevel så lønner det seg ser det ut for.

Den båten jeg endte opp med forlangte de 99950; pund for, og jeg prøvde meg på 80000, men det gikk ikke eier med på.

De sa at han ikke gikk med på mindre enn 90000, så da ble det det.

Fikk med jolle og påhenger som plaster på prutesåret. :smiley:

Redigert av Tom Rør (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...