JRK Svart 17.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2010 Hei Min neste båt blir en Saga 315. Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 17.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2010 http://www.dickies.co.uk/usedboats.asp?rPa...boat_id=2144064 Grattis, flott båt. Selv om du kommer opp i rundt 1,2 mill. må jo dette være mye båt for pengene. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 17.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2010 Grattis, flott båt. Selv om du kommer opp i rundt 1,2 mill. må jo dette være mye båt for pengene. Takk for det. Jeg synes også det, og motorene har gått 170 timer bare.Hvis de allikevel har blitt fulgt opp med servicer etc., burde det være mye båt igjen da. Sitér dette innlegget Link to post
TrondT Svart 17.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2010 Flott båt Tom Rør Grattis TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Tom Rør Svart 17.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2010 Takker. Blir som en unge nå.Drar ned med papirer, istedenfor å sende med posten, for da får jeg tatt og kjæla litt med den før våren Sitér dette innlegget Link to post
Baywatch Svart 17.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2010 Vanskelig å si...kan bli både større og mindre, med og uten seil...har brukt båten mindre enn tenkt da jeg kjøpte den, selv om 09-sesongen ikke var helt håpløs. Har tenkt på å selge IF'en og kjøpe noe mindre, kanskje en snekke eller en båt med påhenger, hardtop og kalesje for kjappe skjærgårdsturer. Men hver gang jeg er ombord i IF'en tenker jeg at denne kan jeg ikke selge. Den beholdes nok derfor inntil videre. Om vi ikke legger seilingen på is har jeg etterhvert lyst på noe litt større og romsligere (de fleste båter er romsligere enn IF). Kanskje en Fenix? Om økonomien skulle tillate det er Hanse 320 en båt jeg liker veldig godt, men det er nok ikke realistisk på mange år. Sitér dette innlegget Link to post
MaxiMarius Svart 17.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2010 Enig med deg Tom Rør jeg hadde også dratt ned for å få følt og tatt litt på den! Min neste båt blir nok en Maxi 84! Har en 77 i dag men det hadde vært greit med litt mer plass! Selv om drømme båten om dagen er en Maxi 95! Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 17.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2010 (redigert) Gratulerer, ser ut som et godt kjøp, og en fin båt Redigert 17.Januar.2010 av SandAnker (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 17.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2010 Gratulerer, ser ut som et godt kjøp, og en fin båt Takker, den både så og lukta bra ut så vi får håpe "godfølelsen" fortsetter etter at vi har fått den hjem. Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 18.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2010 Hva regnes det avgifter av når du tar den inn til norge? blir det HK-avgift + kjøpssummen * MVA? Hva er HK-avguiften på nå, og er det noe prutningsmond der borte? Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 18.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2010 Blir nok en engelsk sak rundt 35 fot. Princess 35 eller fairlane Corsica står på listen Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 18.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2010 (redigert) To muligheter her for tiden, det ene er en DS seilbåt med innvendig styreposisjon, det andre er en trawler... Begge rundt 40 fot... Frågan er hvor mye penger en skal bruke på båten... Skal se på en mulig kandidat, 40 fots DS i slutten av måneden.... Dog har vi et noe lengre perspektiv på båtkjøp, noe avhengig av når vi vender nesen mot kongeriket Norge igjen.. Redigert 18.Januar.2010 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
alidal Svart 18.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2010 Hvis jeg på et senere tidspunkt finner på å legge båten til salgs igjen (og får solgt den!) så blir det seilbåt på 35 - 40 fot. Har seilbåt på 20 fot, men det blir litt smått å reise på overnattingstur med, men er bitt av seilbasillen, eller er det et uhelbredelig virus? Sitér dette innlegget Link to post
sodne Svart 18.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2010 kansje denna passe alt.1 pettersand. iallefall mye seilbåt til å være motorseiler Sitér dette innlegget stå i ro båt! Link to post
Thorlyn Svart 18.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2010 Takker, den både så og lukta bra ut så vi får håpe "godfølelsen" fortsetter etter at vi har fått den hjem. Gratulerer med engelsk mann Og til den latterlige kursen om dagen Nydelig båt og virkelig mye for pengene Etter den turen er ingenting langt lenger tro meg Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Tom Rør Svart 18.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2010 (redigert) Hva regnes det avgifter av når du tar den inn til norge? blir det HK-avgift + kjøpssummen * MVA? De (vi) skal ha moms på kjøpet, samt moms på frakten(dieselen som jeg brenner opp nede i Europa). Samt hk. avgiften, som jeg regnet ut til 190,50 inkl.mva.pr.hk. Det er ikke gratis, men allikevel så lønner det seg ser det ut for. Den båten jeg endte opp med forlangte de 99950; pund for, og jeg prøvde meg på 80000, men det gikk ikke eier med på. De sa at han ikke gikk med på mindre enn 90000, så da ble det det. Fikk med jolle og påhenger som plaster på prutesåret. Redigert 18.Januar.2010 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.