Kodvaag Startet 16.Januar.2010 Del på Facebook Startet 16.Januar.2010 Her kan alle som har halvplanere legge ut bilder av fjordplogene sine. Jeg har en båt jeg aldri har prøvekjørt, da jeg kjøpte den på land høsten 2009. Båten er en Master 820. Motoren har vært under vann i ca en time, da båten holdt på å gå ned. Det var Volvos originale lyddemper som gjorde at båten nesten sank, den består av to syrefaste endelokk med slangestusser, og en slange i mellom. Denne slangen (ø=20cm - L=50cm) delte seg, innergummien løsnet fra armeringen og tettet utløpet, eksostrykket fra motoren blåste ut ene endelokket, og dermed var et ø=8cm hull under vannlinjen et faktum. Skal bruke våren til å få båten på stell igjen, forrige eier har brukt den med vett og forstand, så den ser ganske bra ut. Vannet har ikke gjort annen kosmetisk skade så jeg må få laget nye madrasser. Da jeg gjorde en god del (for å si det mildt) med den gamle snekka mi, så tenkte jeg at med denne så skal jeg kun få det tekniske i orden igjen nå i vinter, og bruke den en sommer. (Så kan jeg bruke sommeren til å kose meg i båten og legge planer for neste vinters utbedringer) Hjemme i hagen, der den står nå og venter på varmere vær: Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Viksund Bravo Svart 17.Januar.2010 Del på Facebook Svart 17.Januar.2010 (redigert) Hva er de 2 siste bildene, Kodvaag? Finn fem feil?? Og lykke til med prosjektet Redigert 17.Januar.2010 av Viksund Bravo (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
Kodvaag Svart 17.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Januar.2010 Ble vel en feil på klipp og lim med bildelinkene... Her er bildet jeg mente å poste nederst. Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Jørgen S Svart 18.Januar.2010 Del på Facebook Svart 18.Januar.2010 Her er sjødyret mitt. Blir lettere restaurering gjennom vinteren nå, og våren. Gleder meg til syke bensinfyllinger i sommer . (B20) Er jeg heldig, så blir det kanskje noe slik i en eller annen fremtid Klassiskt :p Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 18.Januar.2010 Del på Facebook Svart 18.Januar.2010 Her er plogen min. Litt dårlige mobilbilder...... Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 18.Januar.2010 Del på Facebook Svart 18.Januar.2010 Får lete fram et bildet av Nidelven min litt senere, Halvplanere er flotte båter Sitér dette innlegget Link to post
Hallais Svart 18.Januar.2010 Del på Facebook Svart 18.Januar.2010 "minitrawlerplog" Sitér dette innlegget Krokede ror gjere lang fjord. Mvh, "Minitrawler" Hallais Link to post
Polarn Svart 18.Januar.2010 Del på Facebook Svart 18.Januar.2010 Blitt fjordplog min også, gleder meg til våren. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
litt peiling Svart 18.Januar.2010 Del på Facebook Svart 18.Januar.2010 (redigert) Her er min pløyer i mitten ;-) scand 29 Baltic Redigert 18.Januar.2010 av litt peiling (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 19.Januar.2010 Del på Facebook Svart 19.Januar.2010 Her er skuta vår på plassen sin Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Vinylester Svart 19.Januar.2010 Del på Facebook Svart 19.Januar.2010 Må si jeg er imponert over hekkbølgene etter denne:) Sitér dette innlegget Link to post
camo Svart 19.Januar.2010 Del på Facebook Svart 19.Januar.2010 her er plogen min. Sitér dette innlegget Link to post
Sollux 27 Svart 19.Januar.2010 Del på Facebook Svart 19.Januar.2010 Har bare bilde av den forrige båten min.. Det er tatt en fin sommerdag.. Utrolig hva en Yanmar 44 hk kan gjøre.. Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 19.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Januar.2010 Siden dette er "halvplanertråden" så skal den jo og dreie seg om halvplanerens egentlige konstruksjonsmål: Hvordan lage mest mulig bølger i lavest mulig fart. Hvilken hastighet er best til å lage store bølger med liten båt? Den gamle Joda'en min lage skikkelig sjø rundt til 18 knop, over det så var det bare små krusninger. (toppfart var 25) Men begrenset man seg til ca 18 knop og hadde full rundstitter bak når man passerte andre små snekker, så var alle vennlige og vinket. (med den lengste fingeren) Lurer på hva idealfarta er på en Master 820? (Og når jeg sier idealfarta,så er det ikke hva normale mennesker mener med idealfarta) Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
jonn Svart 19.Januar.2010 Del på Facebook Svart 19.Januar.2010 (redigert) Hei,jeg kaster meg på denne tråden Halco 29 økonomi 1986 mod Autopiloten styrer utrolig beint. Marser 15-17 knop. Nå er det oppgradringer, nytt trekk, badeplattform +++ Redigert 19.Januar.2010 av jonn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Viksund Bravo Svart 19.Januar.2010 Del på Facebook Svart 19.Januar.2010 Et stemningsbilde av Viksunden på Jomfruland Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
bille Svart 19.Januar.2010 Del på Facebook Svart 19.Januar.2010 Her er en vannplog fra Hadeland Scand Baltic 29 87mod Sitér dette innlegget Link to post
Elmer Svart 19.Januar.2010 Del på Facebook Svart 19.Januar.2010 Er også lykkelig eier av en halvplaner, og da samme eminente skute som deg, Kodvaag! En mer praktisk båt på samme størrelse, har i hvertfall ikke jeg funnet. Masteren har fra 8knop og gradvis opp til ca. 12 knop de største hekkbølgene. Fra 18 knop og oppover, er virkelig godfarta, der den går lettere og lettere i vannet inn til 25 knop som virker til å være skrogets grense for når den begynner å plane på kjølen. Legger ut til slutt et par bilder av skuta vår. Sitér dette innlegget Link to post
TNS Svart 21.Januar.2010 Del på Facebook Svart 21.Januar.2010 Hallo Jeg har også en Master 820. Her på land i høst. Helt enig med Elmer at 8-12 knop er farten den genererer hekkbølger. En suveren båt. TNS Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 21.Januar.2010 Del på Facebook Svart 21.Januar.2010 Her er ex-plogen min. Sitér dette innlegget Link to post
Chiba Svart 21.Januar.2010 Del på Facebook Svart 21.Januar.2010 Bilde fra forrige eier. (Som ikke husker alle fenderene bestandig?) Chiba Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 21.Januar.2010 Del på Facebook Svart 21.Januar.2010 Legger ved et par bilder fra Nord Westen i ca 10 knop og 15 knop. Sitér dette innlegget Link to post
altmuligbåt Svart 21.Januar.2010 Del på Facebook Svart 21.Januar.2010 Bilde av vår halvplaner. her gjør den veld 20-25knop Det er en Princess 45 1990 mod Sitér dette innlegget Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o) Link to post
Astor Svart 21.Januar.2010 Del på Facebook Svart 21.Januar.2010 Vår GB kan vel også kalles halvplaner med sine 400 hk og 16 mil? Her går vi for fulle maskiner i 16 mil. Her går vi for fulle maskiner. Hun løfter seg godt den gamle damen. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Mulligan Svart 21.Januar.2010 Del på Facebook Svart 21.Januar.2010 Hun løfter seg godt den gamle damen. Unnskyld Astor, men for meg ser det ut til at hun graver seg godt ned. Det er jo ikkeno fribord igjen akterut. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.